عابد حقدادی شامگاه شنبه در آیین تجلیل از جوانان برتر خمین در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری بیت تاریخی امام در خمین افزود: برخی در جامعه الگو هستند و جامعه ورزشی نیز با توجه به الگو بودنشان در جامعه می توانند نقش مهمی در جلب مشارکت گسترده در انتخابات داشته باشند.
وی اظهارکرد: جامعه ورزشی استان مرکزی در هر دوره از انتخابات با حضور پرشور و با نشاط خود در انتخابات باعث خلق حماسه شده اند و در این دوره نیز حضوری پررنگ خواهند داست.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: بانوان نقش مهمی در مشارکت های سیاسی کشور و از جمله انتخابات دارند و بانوان ورزشکار نیز طلایه داران این مشارکت به شمار می روند.
حقدادی افزود: حضور هر جوان در پای صندوق رای و انتخاب اصلح نشان می دهد جوانان نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نیستند ،ضمن اینکه غرور ملی و پایبندی به نظام را به نمایش می گذارند.
وی با بیان اینکه فقط 10 درصد از وظایف شورای شهر پرداختند به امور عمرانی و 90 درصد دیگرتوجه به مسائل اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، هنری و سلامت شهروندان است تاکید کرد، ورزشکاران با انتخاب اصلح می توانند کاندیدای توانمند ، متخصص و متعهد را در کرسی شورای شهر بنشانند تا بسترساز توسعه ورزش همگانی شوند.
حقدادی بیان کرد: حوزه امور جوانان از بخش هایی است که می توان ارتباط خوبی با جامعه برقرار کند و از شهری مانند خمین انتظار می رود سازمان های مردم نهاد بیشتری در سطح شهرستان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی راه اندازی شود.
وی، تعامل با رسانه و توجه به شهرستان ها را از شعارهای اصلی این اداه کل بیان کرد و گفت: برگزاری نشست تخصصی در حوزه جوانان در دورترین نقاط استان از دیگر برنامه های این نهاد مرتبط با امور جوانان است.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: جوانی بهترین و حساس‌ترین دوره عمر انسان است و در همین دوره است که انسان می‌تواند سرنوشت خویش را رقم بزند و افق آینده خود را روشن و درخشان و یا آن‌را تیره و تار سازد .
سید مهدی ساداتی افزود: آینده اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی یک جامعه بستگی به ظرفیت جوانان آن جامعه دارد و به همان اندازه ای که جوانان یک جامعه، ظرفیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بالاتری داشته باشند در روند توسعه و پیشرفت آن جامعه تسریع می شود.
وی خاطر نشان کرد: نسل جوان در هر جامعه و کشوری، محور حرکت است و یکی از راه های پیشرفت و ترقی کشور ها سرمایه گذاری بر روی جوانان و نسل آینده شان است.
فرماندار خمین در ادامه با اشاره به تاکید پیامبر اکرم (ص) به اهمیت دادن به جوانان اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) توصیه زیادی در خصوص اهمیت دادن به جوانان داشتند وخود ایشان نیز بواسطه جوانان دین اسلام را رواج دادند وتوانستند در عصر جاهلی نور اسلام را پهناور کنند ودر جهان بگسترانند.
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی اظهار کرد: هدف گذاری اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان جوانان ما هستند و اگر جوانان را درنیابیم وپاسخ سوالات آنان را ندهیم به بیراهه خواهند رفت.
ساداتی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات در اردیبهشت ماه سال جاری گفت: در هر دوره از انتخابات جوانان این شهرستان حضوری پرشور و با نشاط داشتند و انتظار می رود در انتخابات 29 اردیبهشت ماه نیز در خلق حماسه بزرگ مردمی نقش پررنگی ایفا کنند.
وی تاکید کرد: جوانان این شهرستان امام خمینی (ره) را الگوی خود در تمام بخش های زندگی، کاری و شخصیتی قرار دادند.
ساداتی افزود: انتظار می رود تا پایان سال سالن یک هزار نفری و زمین چمن برای استفاده ورزشکاران در خمین ساخته و راه اندازی شود.
وی ادامه داد: بانوان شهرستان خمین توانسته اند در عرصه های ملی و بین المللی عناوین برتر را کسب کنند و این نشان از تلاش و عزم جدی آنان در حوزه سلامت جسم و روح دارد.
آیین تجلیل از جوانان برتر خمین به مناسبت هفته جوان و ولادت حضرت علی اکبر (ع) برگزار و در این آیین از 26 برترین ها و نخبگان جوان شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت و حدود چهار هزار نفر ورزشکار سازمان یافته دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.