نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش سینمای لاله خمین گفت: در طی 37 سال از عمر انقلاب بنا بر فرموده معمار کبیر انقلاب و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری توسعه زیر ساخت های فرهنگی در اولویت اصلی نظام قرار دارد.
محمد ابراهیم رضایی افزود: برای دست یابی به توسعه پایدار در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید از مسیر توسعه فرهنگی گذشت.
وی ادامه داد: زیر ساخت فرهنگی در اولویت همه بخش های دیگر قراردارد و اگر در شاخص های فرهنگی رشد نباشد، دیگر شاخص های تحولی پیدا نمی کنند.
وی گفت: حتی اشتغال در سایه فرهنگ علوی ایجاد می شود و فرهنگ در هر شرایطی، تقدم خودش را از دست نخواهد داد.
رضایی، ایران اسلامی را کشوری با تاریخ غنی و فرهنگی ممتاز آمیخته از فرهنگ ایرانی و فرهنگ برگرفته از آموزه‌های دینی دانست .
وی خاطر نشان کرد: برای حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی باید در گام نخست، زیرساخت‌های فرهنگی و توسعه کیفی آرا مد نظر قرار داد.
نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت: دشمن به شدت برای رسیدن به اهداف خود که دور کردن جوانان و نوجوانان از اصل نظام و اسلامی است، ریشه‌های فرهنگی انقلاب را مورد تهاجم قرار داده است.
وی گفت: دستگاه های فرهنگی باید تربیت انسانهای صالح را برای مبارزه با این تهاجم در اولویت قرار دهند.
رضایی ادامه داد: در شهرستان خمین زیر ساخت های فرهنگی بایستی توسعه یابد چرا که سالانه بیش از 300 هزار گردشگر داخلی و خارجی به این شهر سفر می کند اما به دلیل نبود برخی زیر ساختهای لازم، ماندگاری آنها کوتاه است .
وی اظهارکرد: این شهرستان نیازمند هتلهای سه ستاره و پنج ستاره، مکانهای اقامتی، تفریحی و گردشگری است که نه تنها باعث جذب گردشگر باشد بلکه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را نیز غنی کند.
وی ادامه داد: جمعیت خمین در طی پنج سال 6 هزار نفرکاهش یافته و می طلبد داوطلبان شورای شهر که می خواهند مسئولیت بپذیرند موانع را بردارند و در این شهر تحول آفرین باشند.
سرپرست معاونت فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: پنج سالن نمایش فیلم دراستان مرکزی فعال است.
مجید طبیب زاده افزود: تنها یک سینما در استان مرکزی از لحاظ تعداد صندلی و ساختار و تجهیزات فیزیکی در سطح پیشرفته است.
وی ادامه داد: سینما هنری است که هزینه تولید آن سنگین و سود برگشتی آن به علت تعداد کم مخاطبین، محدود است.
طبیب زاده اظهار کرد: امروز به دلیل توزیع فیلم در شبکه های خانگی، ماهواره ای و دریافت فیلم از طریق اینترنت مردم کمتر در سینما حضور پیدا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: تجهیزات سینما مقرون به صرفه نیست و در چند سال اخیر که سیستم پخش فیلم تغییر کرده هزینه های آن سربار شده است.
معاون فرهنگی؛ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حضور در جشنواره های متعدد فرهنگی وهنری وتولید آثار هنری نشان می دهد که با حمای تهای بیشتر می توان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر هنر در این استان بود.
شهردار خمین نیز در این آیین گفت: سینمای لاله این شهر به دلیل فرسودگی دستگاه های پخش فیلم وساختمان سینما به مدت 6 سال غیر فعال بود.
حسین پاکزاد افزود: هم اینک این مکان فرهنگی به دستگاه دیجیتال پیشرفته مجهز شده و قسمت داخلی سالن نمایش نیز نوسازی و دارای امکانات پیشرفته شده است.
وی بیان کرد: بخش خصوصی با همکاری ارشاد اقدام به نوسازی و تجهیز سینما کرده است که در مجموع بیش از یک میلیارد ریال برای آن هزینه شده است .
وی گنجایش سالن نمایش سینما را 370 نفر بیان کرد و افزود : ساخت یک سالن نمایش دیگر جنب این سالن کنونی با همین گنجایش در دستور کار قرار دارد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.