علی حسن زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دولت تدبیر و امید در مجموع بیش از 2 هزار اشتغال جدید در زمینه صنعتی ،کشاورزی و تولیدی در این شهرستان ایجاد شده است.
وی بیان کرد:فرصت های متعدد شغلی در حوزه سنگ تزئینی و گل و گیاه در محلات وجود دارد که می تواند نیروی های مولد را جذب کند.
حسن زاده اظهارکرد: با توسعه صادرات در سنگ نما این توانمندی وجود دارد که نه فقط برای نیروهای بومی بلکه از استان های همجوار نیز فرصت اشتغالزایی ایجاد شود.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات گفت: در صنعت گل نیز با توسعه گلخانه ها، افزایش تولید و بازاریابی جذب نیروی کار و کارگر ساده افزایش می یابد به طوری که محلات توانمندی جذب حدود 2 هزار کارگر ساده را در بخش سنگ و گل را دارد.
حسن زاده بیان کرد: لازمه این امر این است که فرهنگ کار نهادینه شود و از طرف دیگر کارفرمایان به مسئولیت اجتماعی خود در قبال کارگر نیز واقف باشند.
وی گفت: سهمیه تکلیفی اشتغالزایی محلات 505 فرصت شغلی پایدار بود که 17 درصد بیشتر از این سهمیه برابر با 618 فرصت شغلی جدید در این شهرستان اشتغالزایی فراهم شد.
وی ادامه داد: اگر چه در مقابل ورودی شغل احتمال خروج از فعایت کاری نیز با رکود در صنعت سنگ وجود داشته اما آن شمارخیلی کمتر از ورودی در بازار کار بوده است و در چند سال اخیر تراز مثبتی در شهرستان به وجود آمده است.
حسن زاده بیان کرد: در 2سال گذشته 210 نیروی کار از طریق بند (واو) ماده 80 برنامه پنجم توسعه کشور جذب واحدهای کارگری این شهرستان شدند.
رئیس تعاون ، کار و رفاه اجتماعی محلات گفت: بر اساس بند (واو ) ماده 80 برنامه پنجم توسعه کشور به منظور ترغیب کارفرمایان برای استفاده از نیروی کار جدید و افزایش اشتغال در بنگاه های اقتصادی و کارگری، کارفرمایانی که در چارچوب این ماده قانونی اقدام به جذب نیروی کار کنند در مدت پنج سال از تخفیف 90 تا 50 درصد حق بیمه کارگری برخوردار می شوند.
حسن زاده افزود: نرخ بیکاری در محلات هفت درصد است که از نظر شاخص کار در رتبه ششم استان مرکزی قرار دارد اما از نظر تعداد دانش آموخته جویای کار، محلات در جایگاه سوم استان است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات بیان کرد: بر اساس سرشماری سال 90 در مجموع یکهزار و633نفر بیکار در این شهرستان وجود دارد و در مجموع محلات از ثبات رویه رشد در شغل پایدار برخوردار است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده :مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.