به گزارش ایرنا، این نمایشگاه برآیندی از آثار صنایع دستی هنرمندان و دانش آموزان استثنایی است که تا 20 خردادماه امسال دایر خواهد بود.
در این نمایشگاه انواع صنایع دستی همچون زیورآلات، حصیربافی، کیف ، عروسک و قلمزنی روی فلز که توسط کودکان استثنایی تولید شده به معرض دید و فروش علاقه مندان گذاشته شده است.
مدرس صنایع دستی کودکان استثنایی در اراک گفت: هنرآموزی مهارتی به دانش آموان کلاس ششم این آموزشگاه از 2 سال پیش با پیشنهاد یکی از اساتید دانشگاه اراک که با کودکان استثنایی در ارتباط است آغاز شد و حدود 17 کودک تحت آموزش قرار گرفتند.
فرزانه رستمی اظهار کرد: آموزش این کودکان که محدودیت های جسمی دارند و برخی از آنان حتی توان به دست گرفتن میل بافتنی و نخ کردن سوزن را نداشتند با سختی و کندی پیش رفت اما، با توجه به حمایت خانواده ها و پیگیری آموزش ها در منزل روند رو به رشد کودکان تسریع شد و امروز به جایی رسیده که تولیدات و آثار آنان در نمایشگاه به معرض دید مردم گذاشته شده است.
این مدرس صنایع دستی کودکان استثنایی تصریح کرد: بافت عروسک و خریده شدن این صنایع دستی از سوی مردم انگیزه بالایی برای این کودکان است.
وی گفت: در حال حاضر آموزشی در مدارس ارائه نمی شود اما به صورت خصوصی آموزش های لازم به این هنرمندان کوچک دنبال می شود که تاثیر مثبتی در ادامه کار و روحیه آنان داشته است.
رستمی تاکید کرد: از اصحاب رسانه انتظار می رود با چتر اطلاع رسانی خود این قشر را حمایت کرده تا بستر باروری توانمندی های آنان بیش از پیش فراهم شود.
کلانشهر اراک با جمعیت بیش از 591 هزار نفر مرکزیت استان مرکزی به شمار می رود.
6992/6013/ خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.