مرتضی جودکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نتیجه بررسی صلاحیت این داوطلبان در 18 و 19 اردیبهشت ماه جاری توسط هیات اجرایی به نامزدها اعلام می شود.
وی ادامه داد: داوطلبانی که صلاحیت آنان بر اساس مستندات موجود در بررسی مجدد توسط هیات عالی نظارت استان تایید نشده است تا 21 اردیبهشت ماه فرصت دارند مراتب اعتراض خود را به هیات مرکزی در تهران اعلام کنند.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس تقویم زمان بندی انتخابات شوراهای اسلامی نامزدهای شوراها از 21 تا 27 اردیبهشت ماه مهلت دارند به صورت رسمی فعالیت تبلیغی کنند و خارج از این زمان هر اقدام تبلیغی ممنوع و تخلف است.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
6 هزار و 619 نفر در رقابت های پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی ثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل آن 9 و نیم درصد رشد دارد.
863 روستا در استان مرکزی واجد تشکیل شورای اسلامی است که 40 روستا شورای پنج نفره و 823 روستا شورای سه نفره خواهد داشت و در انتخابات پیش رو باید تکلیف 2 هزار و 669 کرسی شورایی در روستاهای استان مرکزی مشخص شود.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان همچنین در 33 منطقه شهری استان برای تعیین تکلیف 177 کرسی شورایی برگزار خواهد شد.
شورای اسلامی در کلانشهر اراک 11 نفره، ساوه 9 نفره، خمین هفت نفره و سایر شهرهای استان پنج نفره است.

1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.