محمد رضا حاجی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بهره برداری از از این واحدهای معدنی جدید زمینه اشتغال یک هزار و 27 نفر را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: این واحدهای معدنی با اعتباری بالغ بر 625 میلیارد و 386 میلیون ریال بهره برداری شد که نقش موثری در استخراج منابع معدنی در استان مرکزی به جا گذاشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: پارسال 34 پروانه اکتشاف جدید با سرمایه گذاری 259 میلیارد ریال برای متقاضیان در این استان صادر شد.
وی گفت:384 فرصت شغلی پارسال در بخش معدن استان ایجاد شده و بر این اساس 42 تن انواع مواد معدنی ارزشمند در استان ذخیره سازی شد.
حاجی پور افزود: معادن از منابع مهم صادراتی و کسب درآمد ارزی برای کشور و استان هستند و مراکز علمی به خصوص شرکت های دانش بنیان باید فعالیت خود را در این حوزه گسترش دهند.
وی ادامه داد: بخش معدن می تواند با ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار در رفع بیکاری که از معضلات و چالش های جدی استان است، تاثیرگذار باشد و این مهم رسالت حوزه های مدیریتی و اجرایی را در تقویت زیرساخت ها سنگین تر می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی در روند برداشت های معدنی، اظهار کرد: منابع پایه سرمایه بین نسلی هستند و در تولیدات صنایع معدنی تدبیر و قانونگرایی باید با هم پیوست بیابند تا ضمن بهره برداری از معادن و ایجاد اشتغال برای جوانان، از حقوق نسل های آینده از معادن و محیط زیست نیز به شایستگی حراست شود.
حدود یک هزار واحد معدنی در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.