به گزارش ایرنا، سید مهدی مقدسی روز پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی و معدن استان مرکزی در دانشگاه صنعتی اراک، افزود: راه برون رفت بخش معدن از مشکلات و بالندگی این حوزه مهم این است که به صورت ساختارمند مسائل را دسته بندی کرده و با نظارت و جدیت پی بگیریم.
ویگفت: ظرفیت بخش معدن یکی از حلقه های مهم در زنجیره اشتغالزایی است و لازم است که افراد فعال در این حوزه نیز در راستای پیشرفت و توسعه فعالیت های معدنی خواسته هایشان را مطرح و پیشنهادات و راهکارهای مناسب را ارائه دهند.
مقدسی، فرسودگی ماشین آلات بخش معدن را از جمله مشکلات این حوزه دانست و افزود: سیاست های حمایتی دولت نیز باید در این بخش افزایش پیدا کند تا شاهد کسب موفقیت روز افزون معادن باشیم.
وی وجود نواقص ایمنی برخی درمعادن، استفاده و استخراج نادرست از معادن و توجه نداشتن نظام بانکی به ظرفیت های معادن را نیز از دیگر مشکلات این بخش برشمرد.
مقدسی اظهار کرد: استان مرکزی از ظرفیت های اساسی و مهمی برخوردار است که برنامه داشتن و تعهد به برنامه ششم توسعه از جمله راهکارهای اساسی در این خصوص است.
وی در ادامه بیان کرد: خودباوری در حوزه معدن مسئله ای است که باید در راستای سیاست های اقتصادی، افزایش تولید و اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برجسته سازی شود تا بسیاری از موانع و مشکلات رفع شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: برگزاری نشست با مدیر شهرک های صنعتی، دوره های آموزشی، نشست هایی برای تعیین صلاحیت افراد، اضافه شدن ۲۳ نفر و رتبه بندی ۳۰ نفر در این سازمان، حمایت از مددکاران و ایجاد اتاق سبز در این خصوص از جمله فعالیت های این نظام است.
ایرج یوسفی افزود: نظام مهندسی معدن استان تصمیم دارد، در سال جاری ضمن تداوم فعالیت های سال گذشته بازدیدها را افزایش دهد و فعالیت های آموزش در خصوص نرم افزارهای کامپیوتری و شیوه های نوین معدن کاری را توسعه دهد.
وی، مذاکره و تماس با ارگان های استان در راستای همکاری بیشتر با نظام مهندسی معدن استان و اجرای عملیات ساخت این نظام را از جمله موارد هدفگذاری شده در سال جاری عنوان کرد.
استان مرکزی با جمعیت بیش از یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر در قلب ایران جای دارد و با ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور به شمار می رود.
۷۱۱۴/۶۰۱۳ خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.