جواد مهندس روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با گازرسانی به این روستاها درصد بهره مندی ساکنان روستایی این استان از گاز طبیعی از 89 و 2 دهم درصد در بدو خدمات دولت یازدهم به 97 و 32 صدم درصد در ابتدای سال جاری افزایش یافت.
وی ادامه داد: با بهره مندی این روستاها از گازطبیعی، شمار آبادی های بهره مند از این نعمت در استان مرکزی به 937 روستا رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی بیان کرد: هم اکنون 34 شهر در استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر 335 هزار و 668 خانوار با پوشش صد در صد جمعیت و تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
مهندس گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون یک هزار و 662 کیلومتر شبکه گذاری و 27 هزار و 994 انشعاب شهری و روستایی در این استان اجرا شده و 529 هزار و 301 مشترک شهری و روستایی تحت پوشش شرکت گاز استان مرکزی قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی، با یادآوری مصرف 17 هزار و 452 میلیون متر مکعب گاز در بخش های خانگی تجاری و صنعتی این استان از سال 92 تا کنون، افزود: پنج هزار و 674 میلیون متر مکعب برابر با 33 درصد مصرف کل استان در بخش نیروگاه حرارتی برای جایگزینی سوخت پاک با سایر فرآورده های نفتی مصرف شده است.
مهندس گفت: همچنین از این میزان 150 هزار و 364 میلیون متر مکعب در بخش صنعت و 17 هزار و 453 میلیون متر مکعب در بخش خانگی و صنعتی مصرف شده است.
استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران از شمال به استان های تهران، البرز و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان های لرستان و اصفهان و از شرق به استان های تهران، قم و اصفهان محدود است.
استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، این استان دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یک هزار و ۳۹۴ آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه است.
32 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالت می کنند.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که 2 هزار واحد آن، در زمره صنایع کوچک و متوسط قرار دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.