دکتر بابک عدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: برنامه تحول نظام سلامت در سال 94 بیمارستان تامین اجتماعی شازند را به عنوان تنها بیمارستان تامین اجتماعی کشور تحت پوشش خود قرار داد و این امر خدمات و ارایه سرویس های درمانی بیمارستان تعطیل شده شازند را احیا کرد.
وی افزود: بزرگترین دستاورد برنامه تحول نظام سلامت در کشور و به تبع آن استان مرکزی کاهش پرداختی از جیب مردم بوده به طوری که هم اینک پرداختی روستاییان سه درصد و شهری شش درصد است و اجرای این برنامه در بیمارستان تامین اجتماعی شازند که هزینه های با تعرفه غیردولتی سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی شود ضریب اشتغال این بیمارستان را به بیش از 80 درصد رسانده است.
عدلی گفت: به واسطه اجرای برنامه طرح تحول سلامت دو بخش جدید داخلی و جراحی راه اندازی و همچنین همه تخصص ها از جمله داخلی، جراحی، زنان، اطفال، قلب و رادیولوژی در بیمارستان مستقر هستند و بیماران نیازمند سونوگرافی در داخل بیمارستان خدمات لازم را دریافت می کنند و نیازی به ارجاع به مراکز درمانی دیگر نیست.
وی بیان کرد: تنها در مواردی که بیماران نیازمند دریافت خدمات فوق تخصصی و یا ام آر آی باشند به دیگر مراکز ارجاع می شوند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: بخش دیالیز بیمارستان نیز با تجهیز شدن بهترین خدمات را به 35 بیمار دیالیزی شهرستان ارائه می کنند به طوری که در حال حاضر 9 دستگاه دیالیز در بیمارستان مستقر است و نیازی به ارجاع بیماران به نقاط دیگر ندارد.
عدلی توضیح داد: بافت غالب شهرستان شازند روستایی است به طوری 65 درصد از بیمه شدگان تامین اجتماعی این شهرستان روستاییان هستند و با ارائه خدمات مناسب و همچنین کاهش چشمگیر پرداختی ها رضایتمندی بالایی را به همراه داشته است و انجام تعهدات وزارت بهداشت می تواند رضایتمندی بیشتری را رقم بزند.
297 هزار و 806 نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب افراد خانواده آنان این تعداد به 773 هزار و 343 نفر افزایش می یابد.
استان مرکزی سه بیمارستان تامین اجتماعی در اراک، ساوه و شازند و هفت درمانگاه فعال دارد.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.