به گزارش ایرنا، علی اکبر احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 10 قصه از امام رضا (ع) برای کودکان 4 تا 11 سال، ماه غریب (نوجوان)، مهارت های زندگی در سیره رضوی، امام رضا (ع) و زندگی، بانوی ملکوت و چلچراغ عناوین و فهرست کتاب های نهایی شده برای هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی است.
وی بیان کرد: 2 کتاب بانوی ملکوت و چلچراغ به ترتیب ویژه حضرت فاطمه معصومه (س)و حضرت احمد بن موسی (ع) در بین کتب منتخب این دوره جشنواره در نظر گرفته شده که اضافه شدن این عناوین از جمله تفاوت های جشنواره هفتم نسبت به ششم است.
احمدی اظهار کرد: این جشنواره به 2 شیوه مکتوب و اینترنتی در 2 قالب فردی و خانوادگی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت کتاب های مسابقه به صورت امانت به کتابخانه های عمومی سراسر استان یا فایل pdf به آدرس www.iranpi.ir مراجه کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: تصویر سازی (نقاشی) جذاب ترین بخش کتاب از نظر خود فرد، ضبط و ارسال فایل ویدئویی توسط هر شرکت کننده برای معرفی کتاب به دیگران و بازگو کردن یک قصه از کتاب یا خواندن بخش هایی از آن که برای فرد جذاب بوده از شیوه های شرکت کودکان در جشنواره امسال عنوان کرد.
احمدی تصریح کرد: آیین اختتامیه برنامه استانی پس از اعلام نتایج برگزار می شود و از تمامی افراد و خانواده های برگزیده در سطح ملی برای شرکت در آیین پایانی جشنواره کشوری نیز دعوت به عمل می آید.
وی، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و مطالعه کتاب های مناسب از طریق مطالعه کتاب های مرتبط با سیره ائمه معصومان (ع) به ویژه امام رضا (ع)، شناسایی، معرفی، گرامیداشت تولید کنندگان، پدیدآورندگان کتاب های فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده این آثار را از اهداف این جشنواره در سرار کشور برشمرد.
احمدی گفت:10 تا 20 تیر ماه جاری زمان داوری و تصحیح پاسخ نامه ها توسط نهاد کشوری کتابخانه ها است و در این دوره از حشنواره 313 جایزه یک میلیون ریالی برای برگزیدگان بخش انفرادی و هشت جایزه برای شرکت کنندگان بخش خانواده در بخش گروهی نیز در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اظهار کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی امری مهم و تاثیر گذار بر شاخص های فرهنگی و اجتماعی است که باعث رشد و شکوفایی افراد می شود.
استان مرکزی 73 باب کتابخانه عمومی نهادی و 8 باب کتابخانه عمومی مشارکتی دارد که در حال حاضر افزایش 2 باب کتابخانه مشارکتی دیگر نیز در دست اجرا است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.