به گزارش ایرنا، غلامرضا فتح آبادی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در اراک افزود: برنامه های مبارزه با موادمخدر در این حوزه به دلیل جمعیت بالای دانش آموزی حساسیت خاص دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی بیان کرد: بحث بازنگری در آموزش های مبارزه با موادمخدر در آموزش و پرورش امری ضروری است و این آموزش ها باید روشنگرانه، به روز و در راستای مصون سازی باشد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: معلمان این استان تاکنون در زمینه اقدام پژوهی در بخش های مختلف گام های بلندی برداشته اند اما انتظار است کارهای ارزشمندی نیز در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.
فتح آبادی عنوان کرد: استان مرکزی در بحث آسیب های اجتماعی دارای نقشه راه است و بر اساس آن برنامه ها را دنبال می کند و در کنار این آن نیز 2 سند در حوزه موادمخدر و طلاق نیز دارد.
وی گفت: اگر دستگاه های اجتماعی بر اساس نقشه راه حرکت کنند به طور قطع مشکل آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: بررسی های مقدماتی نشان می دهد که استان مرکزی در برخی از شاخص های آسیب های اجتماعی با کاهش های چشمگیری همراه بوده به طوری که پارسال طلاق در این استان پنج و سه دهم درصد نسبت به مدت مشابه قبل از آن کاهش یافت.
فتح آبادی بیان کرد: شاخص کمی در برنامه ششم توسعه و بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب، کاهش 25 درصدی آسیب های اجتماعی در طول برنامه است که هر سال سهم پنج درصدی را شامل می شود.
وی تاکید کرد: این برنامه کار بزرگی است اما، با انسجام در برنامه ها می توان به این شاخص رسید.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: پارسال اعتبارات خوبی به حوزه اجتماعی واگذار شد و 40 میلیارد ریال در این حوزه در اختیار دستگاه های اجتماعی قرار گرفت و در سال جاری نیز اعتبار قابل توجهی برای این حوزه در نظر گرفته شده است.
فتح آبادی بیان کرد: در سال جاری برنامه های ویژه ای برای پررنگ شدن نقش شهرداری ها و مدیریت شهری در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده است و 45 و 6 صدم درصد ماموریت های کل شوراهای اسلامی در حوزه اجتماعی و فرهنگی است اما، به این مهم در کشور و این استان کمتر توجه شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: بحث اشتغال بهبود یافتگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم باید در برنامه ها شتاب بیشتری گیرد.
فتح آبادی عنوان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی این موضوع را در نشست های کمیته اشتغال باید مورد توجه جدی قرار دهد تا توفیقات چشمگیری در این راستا حاصل شود.
وی، در خصوص ابلاغ جدید برنامه نحوه تاسیس مراکز ماده 15 نیز گفت: بهزیستی باید در این راستا نظارت های خود را افزایش دهد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی هم در این نشست گفت: پارسال 12 نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در این استان برگزار شد که 68 مصوبه همراه داشت و از این تعداد، 63 مصوبه اجرایی شده و پنج مصوبه نیز در دست اقدام است.
نبی الله شاه محمدی حیدری افزود: در شهرستان های این استان نیز 144 نشست برگزار شده است که 871 مصوبه در آنها شکل پرفته که از این تعداد 804 مصوبه اجرایی شده و 67 مورد نیز در دست اقدام است.
وی بیان کرد: پارسال در حوزه مقابله، هفت تن و 717 کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان کشف شد و 12 هزار و 932 نفر دستگیر شدند و 28 باند تهیه و توزیع موادمخدر شناسایی و منهدم شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ادامه داد: طرح توانمند سازی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان اراک حدود 90 درصد اجرایی شده است و 10 درصد بقیه باید تا پایان سال تحصیلی 96-95 اجرایی شود.
در این نشست مجوز ایجاد یک مرکز DIC در شهرستان ساوه، حمایت دستگاه های اجرایی از اشتغال معتادان بهبود یافته و تعیین تکلیف مراکز درمانی اعتیاد استان مرکزی بر اساس پروتکل جدید تا پایان نیمه اول سال جاری مصوب شد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.