به گزارش ایرنا، محمد بهاروند روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان با اشاره به تاکید مقام معظم بر تداوم اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید و اشتغال، افزود:‌ حمایت از تولید ملی، عقلانیت اقتصادی، نگاه مولد به درون، خوداتکایی و خودکفایی از جمله سرفصل های مهم اقتصاد مقاومتی و تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور است.
وی اظهار کرد: باید با توجه به توانمندی های شهرستان ساوه نسبت به این موارد توجه ویژه شود و تمرکز دستگاه های متولی بر پیگیری و تحقق منویات مقام معظم رهبری معطوف شود.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی داخل کشور با وجود برخی مشکلات همچنان فعال هستند و استقبال مردم از محصولات این واحدها و کمک های دولت در رفع مشکلات پیش رو موجب تقویت و ماندگاری آن ها می شود.
بهاروند تصریح کرد: تسهیلات رونق تولید نیز در راستای حمایت از تولیدات داخل پرداخت می شود که تاکنون بیش از 70 میلیارد ریال در این راستا به تولید کنندگان ساوه پرداخت شده است.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی و تولید داخل نسخه شفابخش اقتصاد کشور است که برای تحقق این مهم مردم باید با تحریم خرید کالاهای خارجی و مسئولان با حمایت از تولید داخل، به وظایف خود عمل کنند.
وی ادامه داد: ساوه موقعیت های ارزشمندی برای تولید و اشتغال دارد که تاکنون نیز در این مسیر موفق عمل شده است به نحوی که بیش از 500 واحد صنعتی این شهرستان نقش عمده ای در اقتصاد کشور دارند.
بهاروند گفت: مسئله اقتصاد مقاومتی در سال گذشته سرلوحه کار دولت در کشور بود که نمونه بارز آن کمک به رفع تنگنای 20 هزار واحد صنعتی است و امسال نیز، فرامین مورد تاکید مقام معظم رهبری به صورت ویژه پیگیری می شود.
ساوه با حدود 290 هزار نفر به عنوان دومین کانون جمعیتی مهم استان مرکزی پس از اراک، یکی از قطب های صنعتی و اقتصادی مطرح کشور محسوب می شود.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.