به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در بیت امام جمعه افزود: مدیران دستگاه های اجرایی وظیفه دارند عملکرد دستگاه های خود را شفاف سازی و از طریق رسانه ها به جامعه منعکس کنند.
وی اظهار کرد: برخی عناصر خود فروخته و دشمنان خارجی درصدد تضعیف خدمات نظام هستند که مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان وظیفه دارند با تمام قوا با توطئه دشمنان مقابله و با تشریح خدمات ارزنده نظام، زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم آورند.
امام جمعه اراک گفت: حضور حداکثری در انتخابات خنثی سازی توطئه دشمنان را به دنبال دارد که مدیران دستگاه های اجرایی از هم اینک باید در این راستا برنامه مدون تدوین کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: برخی افراد با تبلیغات به دنبال سهم خواهی هستند که دستگاه های نظارتی و ستاد برگزاری انتخابات وظیفه دارند با تمام قوا در مقابل این افراد ایستادگی کنند.
وی اظهار کرد: صحنه انتخابات نماد مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است بنابراین دستگاه های مسئول و ستاد برگزاری انتخابات نباید در این فرایند ملی، اجازه سوء استفاده های فردی و جناح بازی های سیاسی را بدهند.
وی گفت: نامزدهای انتخاباتی، جناح های سیاسی و اقشار مختلف مردم باید با هدف صیانت ازآرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل ، شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب در جریان انتخابات حضور گسترده داشته باشند و منتخب مردم از حمایت عمومی برخوردار خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برخی افراد که از عملکرد و پیشینه سیاسی ناموفقی برخوردارند، قصد احیای نمادهای فتنه 88 را در جریان تبلیغات انتخابات دارند که دستگاه های نظارتی، قضایی و امنیتی وظیفه دارند با تمام قدرت با این سوء استفاده مشهود مقابله کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: دستگاه های قضایی و نیروهای مسلح باید مقابله با ساختار شکنان در جریان انتخابات را در دستور کار قرار داده و زمینه برگزاری انتخابات سالم و آرام را فراهم کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: مدیران دستگاه های اجرایی اجازه سوء استفاده از اموال مسلمانان و بیت المال را در جریان انتخابات ندارند.
وی اظهار کرد: مردم براساس اصل 115 قانون اساسی به نامزدهای انتخابات رای می دهند و در صورت تخطی رئیس جمهور منتخب از قانون، رای شان را پس می گیرند، بنابراین رئیس جمهور منتخب وظیفه دارد همه برنامه های خود را براساس قانون و منافع ملی تدوین کند.
وی در ادامه سخنانش با تفسیر بخشی از خطبه قاصعه نهج البلاغه، تکبر، حسد و تعصبات بی جا را بلای جان جامعه اسلامی دانست و گفت: مسئولان و دولتمردان باید به پاس قدرشناسی از حضور گسترده مردم از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، خدمتگزاری بی منت را در دستور کار خود قرار دهند.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر دو هفته یک بار روز های چهارشنبه در بیت امام جمعه اراک برگزار می شود.
خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: محمد رستگار
3017/6991/3075/ 6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.