به گزارش ایرنا، سیدمهدی ساداتی، روز سه شنبه در همایش شوراهای شهر و روستا و دهیاران خمین ،افزود: شوراهای اسلامی از مصادیق عینی اداره‌ کشور با اتکا به آرای عمومی محسوب می شوندو در فرآیند تصمیم‌گیری تاثیرگذار و کلیدی هستند.
وی ادامه داد: فلسفه شوراها مبتنی بر پیشبرد برنامه‌های کشور بر مبنای اراده‌ مردم است به طوری که دولت بتواند به امور حاکمیتی، نظارتی و حمایتی خود با فرصت و فراغت بیشتری بپردازد.
وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا حلقه ارتباط بین حاکمیت و مردم است و در کنار قوای سه گانه باید شرایطی برای واگذاری مدیریت محلی به مردم ایجاد می شود.
فرماندار خمین گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد مشارکت ملت ایران و تبلور حضور اجتماعی آنان در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌گرایانه و ارتقا روحیه همکاری عمومی با تکیه بر اخلاق و خرد جمعی است.
ساداتی با بیان اینکه پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در 29 اردیبهشت برگزار می شود، تاکید کرد: مردم به عملکرد شوراهای اسلامی در راستای توسعه‎ فرهنگی، اقتصادی و عمرانی شهر حساس باشند و هوشمندانه رای بدهند.
فرماندر خمین تصریح کرد: تنها افراد آگاه، متخصص، متعهد و دلسوز می توانند در کرسی های شوراها موفق باشند.
ساداتی افزود: وظیفه شوراهای اسلامی شهر و روستا اجرایی نیست بلکه انعکاس مشکلات به مسئولان و پیدا کردن راه حل مناسب است.
فرماندار خمین گفت: امید است با حضور حداکثری مردم و انتخاب آگاهانه آنان در انتخابات 29 اردیبهشت رشد و بالندگی هر چه بیشتر این شهرستان و کشور رقم بخورد.
وی ادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات همه ترفندها، برنامه ها و دسیسه های دشمنان را ناکام می کند.
ساداتی افزود: هر جا که دشمن برای بریده شدن مردم از ارزش های انقلاب و ایجاد تفرقه بیشتر سرمایه گذاری می کند مردم وارد میدان می شوند و جواب دندان شکنی می دهند.
وی ادامه داد: اگر چه اکنون دشمن با تبلیغات و هزینه های بسیار تلاش می کند مردم را نسبت به نظام بدبین کند اما همیشه مردم انقلابی و همیشه در صحنه برعکس عمل می کنند.
وی با بیان اینکه تبلیغات ریاست جمهوری در این شهرستان آغاز شده و تبلیغات شورای اسلامی در پیش است اظهار کرد: انتقاد قابل قبول است و البته دولت‎ها نقاط قوت و ضعف دارند اما باید دولت‎ها منصفانه نقد شوند.
وی ادامه داد: نقد منصفانه و دوری از تهمت و تخریب از ایجاد یاس و ناامیدی به خصوص در قشر جوان جلوگیری می کند.
103 روستا واجد شرایط تشکیل شورای اسلامی روستایی خمین هستند که از این تعداد در 102 روستا شورای اسلامی سه نفره و یک روستا شورای اسلامی پنج نفر تشکیل می شود.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.