احمد سجادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز 42 شعبه اخذ رای در این شهرستان تعیین شده که از این تعداد 18 شعبه ثابت و 24 شعبه سیار است.
وی بیان کرد: شمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در فراهان در این دوره از رقابت ها337 نفر است که تاکنون 11 نفر در حوزه شهری و روستایی از گردونه رقابت ها انصراف دادند.
سجادی تصریح کرد: در جریان فرآیند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی، هفت نفر توسط هیات اجرایی فراهان بر مبنای مستندات قانونی تایید صلاحیت نشدند و به تبغ آن شمار نامزدهای تایید صلاحیت نشده در برسی هیات نظارت به 34 نفر ت رسید و این فرایند همچنان در حال بررسی اعتراض است و تتیجه قطعی اعلام نشده است.
فرماندار فراهان عنوان کرد: در رقابت های انتخاباتی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در فراهان 18 نامزد زن حضور دارند که 2 نفر از آنان در حوزه های شهری و 16 نامزد زن برای شوراهای روستایی ثبت نام کردند.
سجادی گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی در فراهان سه درصد معادل 10 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و سه نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.
وی افزود: شورای اسلامی تمامی روستاهای شهرستان فراهان سه نفره است و تنها روستای تلخاب دارای پنج نماینده در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا است.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی است و دارای 2 بخش (مرکزی، خنجین) است و در سال 1389 به شهرستان ارتقا یافته و در این خطه بر اساس آخرین آمار 30 هزار و 42 نفر جمعیت زندگی می کنند.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.