اصغر نورالله زاده روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی در گفت و گویی افزود: 45 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال جدید و پایدار از محل بازگشت اقساط به واحدهای صنعتی و تولیدی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه در دولت قبل، بیش از 56 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: باتوجه به سیاست ها و اولویت صندوق کارآفرینی مبنی بر تمرکز و حمایت از کسب و کارها در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق روستایی، 58 میلیارد ریال از مجموع تسهیلات پرداخت شده توسط این صندوق در حوزه روستایی پرداخت شد که به نسبت دوره مشابه دولت قبل، 60 درصد افزایش داشته است.
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید خاطر نشان کرد: با تغییر سیاست گذاری های این صندوق برای حمایت از تولید، سال گذشته چهار هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات در بخش صنعت و چهار هزار و 700 میلیارد ریال در بخش خدمات پرداخت شد و برای نخستین بار پرداخت تسهیلات در بخش صنعت نسبت به بخش خدمات پیشی گرفت.
نورالله زاده گفت: سال گذشته 15 هزار میلیارد ریال طرح در صندوق کارآفرینی امید تصویب و 14 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد که پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی با همان منابع سال 91 یعنی هفت هزار و 500 ریال اعتبار،به 2 برابر افزایش یافته که این مهم نشان از مدیریت نقدینگی است.
وی ادامه داد: سال گذشته 103 درصد اقساط وصول شده است که این مهم نشان از ساماندهی و توانمند سازی کسب و کارهای مورد حمایت این صندوق دارد.
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید حمایت از تولید کالاهای بازار محور، هر روستا یک محصول و یک خانه یک کارخانه و ایجاد صندوق های روستایی را از برنامه های این صندوق عنوان کرد و گفت: در حمایت کالاهای بازار محور از کالا و خدماتی حمایت می شود که بتواند محصولی پایدار در بازار عرضه کند.
نوالله زاده افزود: در راهبرد هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه ظرفیت ها و مزیت های رقابتی مناطق و روستاها شناسایی و حمایت ها و اقدام ها بر اساس این ظرفیت ها انجام می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس در 2 سال گذشته 40 تا 50 روستا شناسایی و حمایت های مناسب برای توسعه ظرفیت های و مزیت های رقابتی در آنها انجام شده است.
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امیدگفت: همچنین برای حمایت از نظام تامین مالی در روستاها ایجاد صندوق روستایی از سال 94 آغاز شده است تا کنون این صندوق در 570 روستا ایجاد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ایجاد این صندوق ها در مدت پنج سال در شش هزار روستا هدف گذاری شده است.
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در سفر یک روزه به استان مرکزی ضمن شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی از طرح های تولیدی مورد حمایت این صندوق در این استان بازدید کرد.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.