به گزارش ایرنا، جواد امام عصر یکشنبه در آیین آغاز به کار ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان مرکزی در سالن پامچال شهرستان اراک، افزود: اگر دوست داریم به سرنوشت برخی کشورها گرفتار نشویم، همه مکلف هستند آگاهانه پای صندوق ها بروند و به نامزدی رای بدهند که در پیشبرد امور واقع گرا و برنامه محور است.
مدیرعامل بنیاد باران افزود: اگر یکی از نامزدهای انتخاباتی در مناطره مدعی است برق تولید می کند به کدام شبکه تحویل می دهد؟ مگر می شود دولت شبکه در اختیار داشته باشد ولی کسی دیگر برق تولید کند و از تولید به مصرف و به بازار روز تحویل دهد؟
امام عنوان کرد: همین کاندیدا در مناظرات بیان کرد که جانش را به کف دست گرفت، رفت، جنگید و از کشور دفاع کرد، ما ممنون و مدیون همه ایثارگران و خانواده های معظم شهدا هستیم، این احساس تکلیف و وظیفه بود که انجام شد و مردم قدردان هستند اما، هچ یک از مردم بدهکار نیستند.
مدیرعامل بنیاد باران ادامه داد: اگر مردم نقدی از دولت روحانی دارند به آنان حق می دهیم اما، باید شرایط دولت و اختیاراتش نیز به خوبی ترسیم شود.
امام تصریح کرد: دولت قطاری را که از ریل خارج شده و به سمت سقوط در دره بود تحویل گرفت و این قطار تا زمانی که بخواهد به ریل اصلی برگردد تلاش زیادی را می طلبد و این شرایط با هدایت قطاری که به صورت عادی در ریل خود حرکت می کند متفاوت است.
وی بیان کرد: شرایطی وجود دارد که اختیارات دولت محدود است و اعضای کابینه یازدهم با کوهی از مشکلات مواجه هستند و حتی برای وصول مطالبات و برخورد با اختلاس کسانی که رقم های چند ده هزار میلیاردی از منابع دولت و ملت را بلعیده اند و کشور را به این روز رسانده اند، مشکلاتی دارند.
امام اظهار کرد: از آقای روحانی درخواست داریم که موانع سر راه خود را راحت تر و شفاف تر با مردم در میان بگذارند تا انتظارات مردم هم بر همین اساس تنظیم شود.
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در استان مرکزی در این آیین گفت: در زمان انتخابات مردم باید بدانند که قانون اساسی حاکمیت را به آنان داده و ملت با رای خود این اختیار را به نامزد مورد نظر تفویض می کنند و همواره منتخب و رئیس جمهور کارگزار خادم هستند و منت اربابی ندارند.
رضا آستانه افزود: مردم در انتخابات باید با 2 نگاه به سوابق گذشته و برنامه های آینده نامزدها، فرد مورد نظر خود را برای اداره کشور و استان خود انتخاب کنند.
وی با یادآوری شرایط کشور در سال 92 و زمانی که دکتر روحانی برای ریاست جمهوری انتخاب شد، افزود: روحانی در شرایطی دولت را تحویل گرفت که ایران شخم زده شده بود و کشور را به پرتگاه سقوط رسانده بودند.
آستانه گفت: روحانی در شرایطی دولت را در دست گرفت که شما با هزاران چالش رو به رو بودید که یکی از آن ها تحریم ها بود که امکان فروش نفت، تردد کشتی ها و انتقال پول را به داخل کشور سلب می کرد و فشارهایی را به مردم و دولت وارد آمده هر کدام ثمره ای از آن دوران است.
وی افزود: این مشکلات حاصل شعار کسی بود که می گفت هرچه می خواهند قطع نامه صادر کنند؛در این دوران سازمان برنامه و بودجه را منحل کردند و چه کسان و چه نوکیسه هایی بر امور اقتصادی کشور سوار شدند.
وی گفت: در بحث پولی، ارزی و اقتصادی نیز دولت یازدهم با مشکلاتی رو به رو بود که از همان ابتدا بنا را بر آن گذاشت تا با پایه گذاری برجام که سند پر افتخاری برای دولت و کشور است این مشکلات را کاهش دهد و برای این مهم مردی استوار، دانشمند و باسواد همچون دکتر ظریف را برای مذاکرات برگزید تا در عرصه بین المللی وارد شود و کشور های قدرتمند را در برابر خواسته و اراده ملت ایران به زانو در آورد.
رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در استان مرکزی افزود: دولت با حمایت رهبری و پشتیبانی مردم در مذاکرات توانست حقانیت ایران را منحصه ظهر برساند و همه جهان در برابر خواسته مردم سر تعظیم فرود آورند.
آستانه ادامه داد: برخی ادعا می کنند دولت در عرصه اقتصادی موفق نیست، آنان باید بدانند اقتصاد ایران بیمار است و انسان بیمار نیازمند دکتر متخصص و معالجه اساسی است و اگر صحبت از اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می شود برای تحقق این مهم باید ابزار آن محقق شود که اولین شرط تعریف روابط با دنیا و دفاع از منافع ملی است.
رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در استان مرکزی افزود: برخی در انتخابات حرف ها و وعده ها عوام فریبانه همانند پرداخت ارقام چند برابری یارانه ها را به مردم می دهند در صورتی که افزایش یارانه ها نیازمند منابع است و می طلبد افرادی که در انتخابات از این موضوعات حرف می زنند چگونگی تامین منابع آن را نیز برای مردم توضیح دهند.
وی ادامه داد: سه هزار و 700 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ها اختصاص می یابد و اگر قرار باشد یارانه ها افزایش یابد برای تامین منابع آن باید حامل ها انرژی، حمل و نقل و مواد اولیه مورد نیاز مردم در زندگی نیز 2 برابر افزایش یابد که این مهم نه تنها رونق برای کشور را به همراه ندارد بلکه موجب رکود بیشتر می شود.
رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در استان مرکزی افزود: کشور 2 کفه ترازو دارد یکی هزینه و دیگری درآمد است سالانه کفه درآمد و هزینه کرد سرمایه ها بر اساس قانون انجام می شود و نامزدهایی که ادعا می کنند اگر رئیس جمهوری شوند یارانه را 2 برابر می کنند اگر مجلس 2 برابر شدن یارانه ها را تصویب نکرد چه جوابی برای ملت دارند؟
وی خاطر نشان کرد: همه اختیارات کشور با رئیس جمهوری نیست و بخشی از اختیارات در اختیار قوه قضائیه، مجلس و بخشی برعهده رهبر معظم انقلاب است و نامزدها باید بدانند هم اکنون در چه زمان و فضایی قرار دارند و از وعده های بیهوده به مردم خودداری کنند.
1955/6013/ 3005/ 1876
خبرنگاران:مهدی عظیمی/معصومه صفری***انتشاردهنده:غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.