به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: احترام به اصول و ارزش های اساسی نظام اسلامی، ترجیح مصالح عمومی و ملی به منافع شخصی و گروهی، حفظ متانت و سعه صدر، صداقت و انصاف در گفتار و کردار، حسن خلق و رعایت انصاف و عدالت اسلامی از مهمترین مواردی است که نامزدهای انتخاباتی باید به آنها پایبند باشند.
وی ادامه داد: رعایت اخلاق انتخاباتی در واقع احترام به قانون و مقررات، اصول و ارزش های اساسی نظام اسلامی است و بنابراین نامزدهای انتخاباتی باید احترام متقابل و رعایت اصول اخلاق را سرلوحه برنامه های تبلیغاتی خود قرار دهند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی باید بدانند که انتخاب هر کس به منزله قبول مسئولیتی بسیار سنگین و خطیر است و چیزی جز خدمتگذاری بی منت برای جامعه ایران اسلامی نیست.
وی بیان کرد: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی باید پیشینه و عملکرد همه نامزدهای انتخاباتی را در دوره ها و انتصابات گذشته مورد اریابی قرار داده و با انتخاب منطقی و عقلانی خود، زمینه آبادانی ایران اسلامی را فراهم کنند.
امام جمعه اراک تاکید کرد: صلاحیت همه نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان به عنوان پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی، مورد ارزیابی قرار گرفته و بنابراین تخریب شخصیتی نامزدها به هیچ عنوان جایز نیست.
وی گفت: نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری باید ضمن آگاهی کامل از شرایط داخلی و درک مشکلات و تنگناهای مردم، در راستای عمران و آبادانی کشور بکوشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی شرکت در انتخابات را تکلیف آحاد جامعه دانست و گفت: استان مرکزی باید در برگزاری انتخاباتی ضابطه مند و به دور از هر گونه افراط و تفریط، سرآمد دیگر استان های کشور باشد.
وی تاکید کرد: برخی از افراد سود جو و فرصت طلب در جریان انتخابات به دنبال سهم خواهی و کسب مال و ثروت هستند که نامزدهای انتخاباتی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و از شخصیت های انقلابی، پاینبد به اصول و مبانی اسلام و انقلاب استفاده کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.