به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام‌محمدیان روز پنجشنبه در آیین نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در اراک ، افزود: ساخت مدارس ایمن و آماکن آموزشی که دانش آموز در آن رضایت تحصیلی، معلم رضایت شغلی دارد برای تربیت اسلامی نسل جوان و ساختن آینده ای ایمن کشور در راس امور است.
وی ادامه داد: مدرسه سازی آثار مثبت زیادی برای جامعه دارد و خیر و برکات آن برای سال ها در کشور و جهان باقی می ماند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: هزاران خدمت در جامعه وجود دارد که یکی از بزرگترین آن تربیت نیروهای فرهیخته و کار آمد برای کشور است و مدرسه سازی یکی از این خدمت ها به شمار می رود.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: سرمایه گذاری در منابع انسانی و تربیت انسان های کارآمد تضمین کننده رشد، توسعه و امنیت کشور است.
وی خاطر نشان کرد: نامزدها و دولت آینده باید تدبیر حاکمانه و برنامه ریزی صحیح به آموزش و پرورش برای تربیت انسان های کارآمد توجه ویژه داشته باشند.
آیت الله دری نجف آیبادی افزود: رشد ایران اسلامی در افق عالی اجتماعی، سیاسی و علمی جهان و شرط الگو شدن برای جهانیان این است که به تربیت افراد نگاه ویژه شود زیرا فعالیت های بزرگ توسط نیروی انسانی فهیم و مولد شکل می گیرد و ریشه تربیت این نیروها در آموزش و پرورش است.
وی گفت: ساخت مدرسه در جامعه باید بر اساس برنامه ریزی، آمایش سرزمین و اولویت ها انجام شود و نباید قربانی امور سلیقه ای و بدون کارشناسی شود.
امام جمعه اراک ادامه داد: خیران مدرسه ساز باید در کنار مدرسه سازی به تجهیزات روزآمد در مدارس نیز توجه ویژه داشته باشند و برای تجهیز آنان نیز توسط مسئولان برنامه ریزی صورت گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: خیران مدرسه استان مرکزی سال گذشته 450 میلیارد ریال برای ساخت و بازسازی مدارس استان مرکزی تعهد کردند که این رقم بیش از 2 برابر اعتبارات دولتی برای ساخت و مقاوم سازی مدارس استان بود.
سید مهدی مقدسی افزود: تعهد و حضور گسترده مردم در امر مدرسه سازی نشان از اهمیت مدرسه سازی، تعلیم و تربیت که جزء ارکان مهم توسعه کشور به شمار می رود برای مردم است.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری در امر آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت نسل جوان تضمین کننده توسعه، پیشرفت کشور و جامعه به شمار می رود و هرکشور که در این زمینه سرمایه گذاری کرده است توانسته به قله های علمی و پژوهشی دست یابد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: داوطلبان ریاست جمهوری در برنامه هایی که ارایه می دهند به امر آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان جامعه توجه ویژه داشته باشند.
مقدسی گفت: رئیس جمهوری آینده باید به برنامه ششم توسعه متعهد باشد و مواردی که در این برنامه برای توسعه آموزش و پرورش ارایه شده است،پایبند داشته باشد.
وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی نیاز است از شعار های کلی برهیزند و به صورت جزئی اقدام های خود را برای مردم تشریح کرده و در ارایه آمار و ارقام منابع تحقق این آمارها را نیز به مردم ارایه دهند.
هم اینک یک هزار و 710 خیر مدرسه ساز در این استان شناسایی شده که با مشارکت و همراهی آنان، 700 طرح با 2 هزار و 700 کلاس درس در این استان احداث، بازسازی و نوسازی شده است.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.