به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در کلاس تفسیر قرآن کریم در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: ولایت فقیه اساس نظام جمهوری اسلامی است و جامعه روحانیت تشیع وظیفه دارد ضمن صیانت از این جایگاه الهی در تشریح و تبیین ابهاد مختلف آن برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان بیش از پیش تلاش کنند.
وی ادامه داد: اقتدار و صلابت ولایت فقیه در ایران اسلامی خار چشم دشمنان اسلام است بنابراین آحاد جامعه به خصوص جامعه روحانیت و باید تا پای جان از این جایگاه والا صیانت کنند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: جامعه روحانیت از سال های پیش از انقلاب اسلامی همواره در صحنه بوده است و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و شبکه ارتباطی وسیع چهره به چهره ای که در اختیار داشت، در راهبری رخدادهای انقلاب اسلامی نقش آفرینی مستقیم کرد و هر روز وظیفه این قشر در حراست از ارزش های انقلاب سنگین تر می شود.
وی گفت: درک مسائل اجتماعی، تسلط به شرایط کشور در جامعه جهانی و برقراری ارتباط با آحاد جامعه به خصوص جوانان از مهمترین وظایف جامعه روحانیت در صیانت از انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ترویج آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) را مهمترین راه مقابله با انواع آسیب های اجتماعی دانست و گفت: قرآن کلید گشایش مشکلات و هدایتگر زندگی بشریت است، و گسترش و نشر فرهنگ قرآن، جامعه را در همه امور بیمه می کند.
کلاس تفسیرقرآن کریم ایت الله قربانعلی دری نجف آبادی روزهای پنجشنبه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.