دکتر قاسم عیسی آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری طرح پژوهشی میان دانشگاه اراک و موسس تحقیقاتی کره جنوبی در 2 مرحله پیگیری می شود که ساخت آلیاژ های منیزیوم و تیتانیوم ویژه صنایع هوافضا و خودروسازی را مورد بررسی قرار خواهد داد.
وی افزود: این طرح که گام نخست توسط دانشگاه اراک در ایران انجام می گیرد و مرحله دوم آن در کره جنوبی دنبال می شود که هزینه 100 هزار دلاری دارد و مقرر شده توسط انیستو تحقیقات کره جنوبی تامین می شود.
عیسی آبادی تصریح کرد: این طرح بخشی از طرح ملی کشور کره جنوبی است که گام نخست آن در 9 ماه در ایران انجام می گیرد و برای حضور دانشگاه اراک در مرحله دوم هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
وی اظهار کرد: مرحله نخست این قرارداد شامل 20 درصد طرح است که در توسط محققان دانشگاه اراک انجام می شود و راهبری بقیه آن با انستیتو تحقیقات صنعتی کره جنوبی (Korea Institute of Industrial Technology) است.
عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه اراک بیان کرد: تاکنون چنین طرحی پژوهشی در دانشگاه اراک صورت نگرفته است و در سطح ملی نیز به ندرت دنبال شده است و این تفاهم می تواند شروعی برای توسعه تعاملات پژوهشی ایران با کشورهای آسیایی و حتی اروپایی باشد چراکه ظرفیت پژوهشی موجود در کشور توان انجام چنین طرح هایی را دارد.
دانشگاه اراک با 115 رشته تحصیلی دارای 225 عضو هیات علمی است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.