مرتضی سورانه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با رعایت چارچوب قانون اساسی، پرهیز از تخریب نامزدهای و حفظ سلامت فضای انتخابات بار دیگر ملت ایران در آزمونی دیگر بالندگی و توسعه یافتگی خود را به رخ جهان می کشند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران،نظام سیاسی دموکراتیک است که عنصر اراده و انتخاب مردم در این آنشانی بی بدیل دارد و در چنین نظامی رقابت و به تبع آن اخلاق رقابت معنا پیدا می کند.
رئیس حزب اتحاد ملت استان مرکزی خاطر نشان کرد: واقع گرایی و عقلانیت در رقابت های سیاسی نامزدها و تبلیغات انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک اصل است و هیچ داوطلبی نباید و حق ندارد که فرصت طلبانه عرصه انتخابات را آلوده کند و از مدار اخلاق و قانون خارج شودو برای پیروزی بر رقیب هنجارشکنی کرده و جفا بر منافع ملی و تمام میراث غنی فرهنگ و تمدن کشورداشته باشد.
سورانه خاطر نشان کرد: لازمه انتخابات و رقابت اخلاقی دوری از طرح ایده های غیرقابل دستیابی و آرمان های غیرواقعی است زیرا این مهم یکی از راه‌های فریب جامعه است و طرح بحث های آرمانی و ایده آل هاست که جامعه را سرگرم دنیای غیر واقعی و تخیل می کند با حوزه عمل، تدبیر و تعقل فاصله دارد.
وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی که علاوه بر وجود مزایای نظام های دموکراتیک و مردم سالار، از پشتوانه غنی فرهنگ ملی کهن ایران و آیین ناب شیعی و آموزه های پیشوایان راستین مکتب دین برخوردار بوده و سند حقانیت گرانبهایی از سال ها مقاومت، مبارزه و حماسه در برابر استبداد و دیکتاتوری داخلی و استعمار و استکبار خارجی برخوردار است، جوانمردی نیست که داوطلبان در رقابت های تبلیغاتی از حدود قانون، حریم اخلاق، ارزش های ملی و هنجارهای اجتماعی خارج شوند.
رئیس حزب اتحاد ملت استان مرکزی فراهم کردن بستر آگاهی در فضای رقابت سالم، انتخابات آزاد و قانونی را از هدف های مهم اصلاح طلبان استان مرکزی عنوان کرد و گفت: مرام اصلاح طلبی و مشی اعتدال ایجاب می کند که نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نامزد ریاست جمهوری براصل اعتدال، حرکت بر مدار تدبیر، عقلانیت و پرهیز از وعده های واهی و غیر واقعی به تمام موازین شرع و اخلاق پایبند باشند.
سورانه خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان تبلیغات انتخاباتی را فرصتی چون کارگاه آموزش سیاست ورزی و تجلی اخلاق مداری می دانند و معتقدند که نه با درشت نمایی و آمار سازی دروغین خدمات دولت و نه با انکار دستاوردهای مختلف اقتصادی، سیاسی ملی، بین المللی، بزرگنمایی کاستی ها و وارونه جلوه دادن هرم نیازهای ملی فرهنگ امنیتی به جای امنیت فرهنگی، اعتماد مردم به صندوق های رای افزایش نمی یابد بلکه باید فرصت گزینش، انتخاب و حاکمیت بر سرنوشت بدون خدشه تجربه شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
1955/6013خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.