محمود بارانی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: کار ساخت این پایانه صادراتی با مشارکت بخش خصوصی از سال 85 کلید خورده و تاکنون 40درصد پیشرفت فیزیکی دارد وتاکنون از هیچ گونه تسهیلات بانکی استفاده نکرده است.
وی تصریح کرد: بیش از 6 هزار هکتار باغ پسته بارده در دشت سلطان احمدلو وجود دارد که معادل 80 درصد باغات پسته استان مرکزی است.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از این پایانه و ایجاد پنج هزار فرصت شغلی، گام مهمی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال برداشته می شود.
بارانی اضافه کرد: تاکنون 40میلیارد ریال برای ساخت این پایگاه سرمایه گذاری شده و دریافت تسهیلات بانکی 100میلیارد ریالی از دولت نیز در دست اقدام است.
رئیس جهاد کشاورزی زرندیه نیز گفت: تولیدپسته در این شهرستان به صورت میانگین 2 و نیم برابر تولید کشور است و میانگین برداشت 800 کیلوگرم در هکتار در کشور، در این منطقه 2 هزار تن برآورد شده است.
احمد قره بیگلو تصریح کرد: زمین پایانه پسته در ابتدای واگذاری 14هکتار بود که با درخواست اعضای هیات مدیره به 26هکتار افزایش یافته است.
وی ادامه داد: هیات مدیره پایانه صادراتی پسته از سال 89 با هدف افزایش سطح دانش فنی کشاورزان و مطالبه حق و حقوق آنان در چارچوب قانون تشکیل شد و در حال حاضر هیات موسس این پایانه یکهزار و 205 نفر عضو دارد که 300نفر به صورت فعال مشغول کار بوده و دارای پروانه فعالیت هستند.
شهرستان زرندیه با مرکز مامونیه و جمیعت 64 هزار ر نفر یکی از قطب های مهم کشاورزی و صنعتی استان مرکزی است و دارای هشت هزار و 450 هکتار باغ پسته است.
/6013/4896خبرنگار : حمید فرقانی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.