محمد روشن روز چهارشنبه در آیین تجلیل از دانش آموزان برگزیده و برترین های کنکور در کانون امام خمینی (ره) خمین افزود: زمانی هدف دانشگاه در نوردیدن مرزهای علم و دانش بود اما هم اینک توسعه دانشگاه های کارآفرین مورد توجه است.
وی اظهارکرد: تفکرات فرهنگی جدید که مبتنی بر حمایت از شرکت‌های دانش ‌بنیان و کارآفرینی است، اشتغال آفرینی می کند و نباید تنها به فکر استخدام در مراکز دولتی بود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانش آموزان بایستی رشته هایی را انتخاب کنند که این رشته ها تولید کارآفرینی کنند و بتوانند بدون وابستگی، مستقل و متکی به خود ارزش آفرینی اقتصادی کنند.
روشن بیان کرد: شهر خمین از استادان و اندیشمندان بزرگی برخوردار است که یکی از ستاره های پر فروغ این شهر امام خمینی (ره) بود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امام خمینی علاوه بر نهضت و انقلاب در حوزه فقه و فقاهت اندیشمند بزرگی بود و بنیان های اجتهادی بزرگی را بنا نهادند.
روشن گفت: انقلاب اسلامی با نام امام راحل شناخته می شود و هر جا سخن از امام خمینی (ره) است چه در حوزه انقلاب و چه در حوزه علم هیچ کس نمی تواند نقش حیاتی این مرد بزرگ را کتمان کند.
مدیر آموز ش و پرورش خمین نیز در این آیین گفت: رشد و توسعه کشور با دانش آموزان و افراد مهارت یافته امکان پذیر است.
مهدی محمدی گفت: امروز بستر توسعه فرهنگی، اقتصادی، معنوی و فرهنگی کشور در آموزش و پرورش نهفته است و مسئولان باید برای جبران عقب ماندگی ها در این نهاد سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: بهره مندی از شیوه های جدید علمی در آموزش و پرورش می تواند زمینه کسب عناوین نخست علمی، فرهنگی و پرورشی در سطح استان مرکزی را فراهم کند.
محمدی گفت: دانش آموزان خمین رشد قابل توجهی در موفقیت های علمی به دست آوردند و حائز رتبه پنجم در قبولی کنکور در استان شدند.
در این آیین از 24 برگزیده و برترین های کنکور خمین با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
16 هزار و 500 دانش آموز در 222 آموزشگاه شهرستان خمین اشتغال به تحصیل دارند.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.