محمد علی طهماسبی عصر روز دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی در محلات افزود: درختان انجیر، انار و هلو و لیمو ترش که پیش رس هستند اما در معرض سرمازدگی قرار دارند، در گلخانه ها کاشت و به بار خواهند نشست.
وی ادامه داد: در سال های اخیر بر وسعت گلخانه های کشور افزوده شده به طوری که در سال 91 مجموع وسعت گلخانه های کشور هشت هزار و 326 هکتار بود.
طهماسبی اظهارکرد: ظرف سه سال گذشته بیش از سه هزار هکتار به وسعت گلخانه ها افزوده شده و اکنون وسعت گلخانه های کشور به 11 هزار و 425 هکتار افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با بسته تشویقی دولت بدون هیچ گونه محدودیتی تسهیلات برای افزایش سطح گلخانه ها پرداخت می شود.
طهماسبی گفت: دولت برای افزایش بهره وری و صرفه جویی در آب اجرای 2 طرح پرورش ماهی در قفس و احداث گلخانه را در در اولویت قرار داده است .
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای اجرای این 2 طرح از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می شود و هیچ محدودیتی برای احداث گلخانه وجود ندارد.
طهماسبی افزود: با انتقال محصولات آب بر به محیط های کنترل شده همچون گلخانه ها با کمترین میزان مصرف آب و 12 درصد صرفه جویی می توان حتی به بهره وری 10 برابری همراه با کیفیت بالاتر دست یافت.
وی ادامه داد: برای هر متر گلخانه پنج تا هشت میلیون ریال سرمایه گذاری می شود و دولت در صدد است برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال گلخانه های کوچک مقیاس را راه اندازی کند.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: دولت یازدهم بیشترین اعتبارات و یارانه را برای طرح های روشهای نوین ابیاری تخصیص داده است.
وی ادامه داد: برای اجرای روشهای نوین آبیاری هیچ گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد و طرح های مناسبی در این راستا همچون آبیاری تحت فشار و زیر سطحی اجرا شده است.
طهماسبی با برشمردن ظرفیت محلات در تولید گل و گیاهان زینتی، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی و شرکت های دانش بنیان گفت: وجود این ظرفیت محلات را به یک مرکز تجربی و مهارتی در زمینه گل و گیاه تبدیل کرده است .
پانزدهمین نمایشگاه ملی گل و گیاههان زینتی و صنایع وابسته محلات عصر روز دوشنبه با حضور معاون سازمان توسعه تجارت، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ؛استاندار مرکزی و مسئولان محلی گشایش یافت.
نمایشگاه ملی گل و گیاه زینتی محلات از پنج تا هشتم اردیبهشت ماه با رویکرد حمایت از تولید بومی در محل پایانه صادراتی گل وگیاه در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت و قطب تولید سنگ نما، ماهی زینتی و گل و گیاهان زینتی کشور محسوب می شود.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.