به گزارش ایرنا این نمایشگاه در محل پایانه های صادراتی محلات در وسعت سه هزار و 500 متر مربع با پنج سالن تخصصی و طراحی خاص محیطی برای عرضه گل و گیاه راه اندازی شده است .
2 سالن از فضاهای این نمایشگاه برای عرضه مستقیم محصولات گل و گیاه گلخانه ای با 65 غرفه اختصاص دارد.
سالن نمایش گل و گیاه با جانمایی 50 غرفه در مساحت 2 هزار متر مربع و اختصاص یک غرفه برای کشور روسیه، فضای نمایش طراحی فضای سبز با جانمایی 2 غرفه فضای باز 80 متری و سالن نمایش صنایع وابسته با جانمایی 35 غرفه دایر شده شده است.
نخستین بار دشت گل در مساحت سه هزار متر مربع با تنوع 20 نوع گل و 70 هزار گلدان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
طراحی بزرگترین تراریوم نمایشگاهی، طراحی17 المان برای فضای نمایشگاه و کاشت 20 هزار هزار گلدان، ساخت تابلو گل با 10 هزار درب بطری بازیافت از برنامه های جانبی پانزدهمین نمایشگاه ملی گل محلات است.
استاندار استان مرکزی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: همه برای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مکلف هستند و باید تلاش مضاعف کنند.
محمود زمانی قمی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال گذشته 43 کارگروه اقتصاد مقاومتی در سطح استان برگزار شد.
وی ادامه داد: یک هزار و 61 واحد کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی در بخش کشاورزی و صنعت تسهیلات به میزان 717 میلیارد تومان دریافت کردند.
وی ادامه داد: با یک رصد از 95 واحد در نیمه نخست پارسال مشخص شد که 25 تا 60 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی یا افزایش تولید یا افزایش صادرات دارند.
زمانی قمی افزود:با پسا برجام 15 کشور به کشورهای هدف صادرات استان مرکزی افزوده شده و ارزش کالای صادراتی استان 736 میلیون دلار براورد شد.
وی بیان کرد: اگر چه 291 میلیون دلار نیز استان واردات داشته اما نسبت صادرات به واردات 2 و نیم برابر بوده است .
زمانی قمی ادامه داد: این نسبت نشان می دهد نیاز وارداتی استان از طریق صادرات غیر نفتی تامین شده ضمن اینکه 400 میلیون دلار به ذخایر ارزی کشور نیز افزوده شده است .
استاندار استان مرکزی گفت: دستاوردهای دولت تدبیر و امید بایستی تشریح شود چرا که وضعیت کنونی قابل قیاس با چهار سال گذشته نیست.
زمانی قمی ادامه داد: در شرایطی دولت تدبیر و امید امور کشور را به دست گرفت که قیمت نفت از 110 دلار به 22 و پنج دهم دلار کاهش یافته بود .
وی ادامه داد: چهار سال گذشته نرخ رشد اقتصادی 6 درصدی وجود نداشت و تحریم های ظالمانه تداوم داشت، چهره های موثر خانه نشین بودند و فروش نفت 900 هزار بشکه ای وجود نداشت.
وی گفت: در دولت یازدهم ، تورم تک رقمی شد و رشد اقتصادی کنونی آرزوی بزرگی بود که محقق شد.
فرماندار محلات نیز گفت: راه نجات کشور ما روی آوری به سمت مشاغل خرد و فعال سازی ظرفیت های نهفته به ویژه در روستاها است.
علی زینی وند افزود: یکی از این ظرفیت ها صنعت گل و گیاه است که اگر به این بخش توجه ویژه ای شود، بخشی از تنگناهای اشتغال کشور حل می شود.
وی اظهارکرد: با تسهیلگری و افزایش نظارت در تولید گل و گیاه می توان گردش مالی و اشتغال پایدار در این صنعت را افزایش داد.
فرماندار محلات به توانمندی این شهرستان در تولید و صادرات گل و گیاه اشاره کرد و افزود: سطح گلزارهای این شهرستان910 هکتار است که 740 بهره بردار در این گلخانه ها فعال هستند.
وی بیان کرد: سالانه 131 میلیون گل شاخه بریده، 30 میلیون گل آپارتمانی،81 اصله درخچه و 142 میلیون انواع گلهای فصلی و نشایی تولید می شود.
وی ادامه داد: سالانه حدود 26 میلیون دلار بابت صادرات گل و گیاه عاید بهره برداران این شهرستان می شود .
وی با بیان اینکه زیر ساخت های تولید و صادرات گل و گیاه در این شهرستان فراهم است، افزود: این شهرستان مستعد برگزاری نمایشگاه بین المللی گل و گیاهان زینتی است .
دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات گفت: 2هزار و 500 بهره بردار و صنایع وابسته به گل برای مشارکت در پانزدهمین نمایشگاه ملی گل و گیاه محلات فراخوانده شدند.
مجتبی ابراهیمی افزود: شهرداری ها و مسئولان خرید در مدیریت شهرهای بیش از 100 نقطه از ایران به ویژه مسئولان فضای سبز شهرداری های تهران، اصفهان، یزد، تولید کنندگان و فروشندگان گل و گیاه از سراسر کشور، فروشندگان گل و گیاه بازارهای شهید محلاتی، امام رضا (ع)، تولید کنندگان مبلمان پارکی و تولیدکنندگان بذر و سموم در سراسر کشور در این نمایشگاه تخصصی حضور دارند.
وی گفت: 30 شرکت تولید کننده گل و گیاه برتر ملی و منطقه ای از سراسر کشور در پانزدهمین نمایشگاه ملی گل وگیاه محلات حضور دارند.
نمایشگاه ملی گل و گیاه زینتی محلات از پنج تا هشتم اردیبهشت ماه با رویکرد حمایت از تولید بومی در محل پایانه صادراتی گل وگیاه در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی قطب تولید گل و گیاهان زینتی ، ماهی زینتی و سنگ نمای کشور است که با 55 هزار نفر جمعیت و در فاصله 105 کیلومتری اراک قراردارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.