به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز دوشنبه در آیین جشن بزرگ تجلیل از کارگران و تلاشگران عرصه کار و تولید استان مرکزی در سالن 2 هزار نفری مجموعه ورزشی شهدای پنجم اراک افزود: مسئولان همه موظف به حمایت از کارگران هستند و توجه به این مهم امری ضروری است.
وی بیان کرد: به همت کارگران و تلاشگران عرصه کار و تولید سال گذشته 736 میلیون دلار تولیدات اصادر شده در مقابل 291 میلیون دلار واردات صورت گرفته که این مهم بیانگر 2 و نیم برابری تراز مثبت صادرات نسبت به واردات است.
استاندار مرکزی ادامه داد: دولت با جیب و خزانه خالی و با وجود تخریب گران بی رحم در مقابل خود، جاده ها ساختند، آب شرب آوردند و ده ها طرح را تمام کردند.
زمانی قمی اظهار کرد: ما اگر اهل غیر واقع گفتن بودیم، راهی را می رفتیم که عده ای هشت سال پیش رفتند، دولت یازدهم بر اساس واقعیت ها و نیازهای کشور با کمترین تمکن پا به عرصه گذاشت و هزاران مشکل را پیش رو داشت و دارد.
استاندار مرکزی افزود: نشستی که به کارگر اجازه داده نشود بدون لکنت زبان حرف ها و اعتراض های خود را پشت تریبون به استاندار یا هر مقام دیگری داشته باشد نشست نیست و باید این قشر به صورت آزادانه اعتراض و حرف های خود را بیان کنند.
رئیس کنفدراسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مطالبه گری حق کارگران است و نشست های کارگری برای بیان مشکلات این قشر است.
علیرضا محجوب افزود: کارگران آونگان و هپکو معترض نیستند، ناچار هستند، به تنگ آمده و به جوش و خروش رسیده اند.
وی بیان کرد: از عملکرد و کار خود گله داریم که در مجلس شورای اسلامی قوانین محکمی در حمایت از کارگران، نیروهای کار و صنعت پس از خصوصی سازی دیده نشده است.
رئیس کنفدراسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کیان تایر یکی از واحدهایی بود که سال ها مشکل داشت اما امروز روی پای خود ایستاده است.
وی اظهار کرد: در همه دنیا زمانی که خصوصی سازی صورت می گیرد فصلی را نیز برای بازسازی و احیا قرار می دهند و امروز کارگر به هیچ عنوان خصومتی با کارفرما ندارد اما حقوق این قشر نباید ضایع شود.
رئیس کنفدراسیون کارگری مجلس شورای اسلامی افزود: امید است همه کارگران در 11 اردیبهشت ماه جاری به عنوان روز جهانی کارگر حضوری پررنگ داشته باشند و در این روز باید عزت و همت مردان عرصه کار و تلاش برجسته شود.
محجوب عنوان کرد: بحث امنیت شغلی، معیشت، حقوق زنان کارگر و ایمنی و حفاظت در کارگاه ها در هفته کارگر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس کنفدراسیون کارگری مجلس شورای اسلامی افزود: کارگر صدقه نمی خواهد و تنها به دنبال برقراری عدالت است.
محجوب تصریح کرد: امید است با همراهی مجلس شورای اسلامی، تنگناهای مربوط به تفاوت حقوق، دستمزد و معیشت کارگران چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی برداشته شود.
رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان مرکزی هم در این آیین گفت: کارگران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه های مختلف حضور داشته و امروز نیز با وجود همه مسائل و مشکلات اقتصادی در عرصه های کار و تولید حضور دارند.
ابوالفضل پوروفایی افزود: این قشر دین خود را به خوبی به انقلاب اسلامی ادا کرده اند که این مهم وظیفه مسئولان استانی و کشوری را دوچندان و سنگین می کند.
وی بیان کرد: شرایط نابه سامان اقتصادی به دلیل سوء مدیریت های گذشته انباشت شده اما نتایج آن امروز نمایان شده است.
رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان مرکزی ادامه داد: مسئولان تلاش های زیادی برای حل مشکلات انجام داده اند اما به واقع کارگران و صنعت این استان دچار مشکل است و باید هر چه سریعتر فکری برای اشتغال مولد و پایدار این واحدها شود.
پوروفایی عنوان کرد: کارگران باید در فرایند تولید همه تلاش خود را به کارگیرند تا محصول با کیفیت برای رقابت در بازارهای جهانی تولید کند اما در مقابل کارفرما نیز باید شرایط، امکانات و لوازم تولید را در اختیار این قشر قرار دهد و مسئولان هم باید به صورت ویژه و جدی از صنعت و تولید حمایت کنند.
رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان مرکزی اضافه کرد: واگذاری هایی که در راستای اصل 44 قانون اساسی در دولت های قبلی شکل گرفت، فشار مضاعفی را بر بخشی از واحدهای مشمول آورده است.
وی یادآور شد: واحدهایی در استان مرکزی با بیش از 2 هزار نیرو وجود داشته که به واسطه سیاست های غلط خصوصی سازی، با 50 نفر نیرو فعالیت دارند.
رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان مرکزی افزود: واگذاری ها باید به افرادی باشد که توان اداره کردن را داشته باشند اما واحدهای واگذار شده در دولت قبل به افراد غیر متخصص سپرده شد.
وی تاکید کرد: شرکت آونگان امروز نیازمند مشارکت های مالی است و هپکو به مدیریت هدفمند نیازمند دارد.
رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان مرکزی ادامه داد: اصلاحیه قانون کار باید هر چه سریعتر از مجلس شورای اسلامی پس گرفته شود.
پوروفایی اظهار کرد: کارگران با اصلاح مخالف نیستند اما اصلاحی که در جهت بهبود وضعیت و معیشت کارگران باشد.
دبیر خانه کارگر استان مرکزی نیز در این آیین گفت: همه وظیفه دارند فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را سرلوحه کار خود قرار دهند.
داود میرزایی افزود: استان مرکزی چهارمین قطب صنعتی کشور است و امروز به حمایت بیشتری در حوزه کسب و کار نیاز دارد.
در پایان این آیین از کارگران، گروه کاران و واحدها نمونه با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.