به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی مقدسی عنوان کرد: با توجه به فرصت قانونی که برای اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده، هیات نظارت براساس قانون و اعمال دقت بیشتر بررسی مجدد را انجام دهند تا حقی از نامزدی تضییع نشود و آرامش بیشتر به فضای انتخاباتی کشورتزریق شود.
وی افزود: 29 اردیبهشت ماه سال جاری کشور در انتظار دو انتخابات بزرگ است که باید با فراهم کردن فضای سالم رقابتی، زمینه حضور حداکثری مردم در این شرایط حساس فراهم شود.
مقدسی تصریح کرد: مردم نیز باید با آگاهی و شناخت کامل نسبت به برنامه ها و دیدگاه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا با انتخاب گزینه اصلح، کشور را به مسیر ثبات و آبادانی سوق دهند.
وی بیان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز به منظور نظارت بیشتر مردم و سهیم بودن در اداره شهر و روستا پایه گذاری شده است و برای تحقق این امر باید فضای رقابتی سالم و مناسب به منظور حضور همه طیف ها فراهم شود.
سربازرس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا استان مرکزی تاکید کرد: ثبت نام افراد در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نشان از احساس مسئولیت و قابل تقدیر است.
وی گفت: هیات های اجرایی بعد از ثبت نام با استعلام از دستگاه های چهارگانه نظر خود را اعلام کردند و هیات نظارت وارد کار شد و به طور قطع تلاش در عمل به قانون دارد.
مقدسی بیان کرد: براساس قانون حق و فرصت برای رد صلاحیت شدگان باقی است تا اعتراض خود را به هیات نظارت اعلام کنند و در این راستا هیات نظارت در آزمایش سنگینی قرار گرفته است و لازم است با دقت نظر بیشتر فارغ از هرگونه اعمال نظر شخصی موضوع را بررسی کنند تا هیچ حقی از فردی ضایع نشود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: همه مسئولان و خادمان مردم در جریان انتخابات سعی دارند تا از تضییع حقوق افراد جلوگیری شود و هیات نظارت نیز باید تلاش کنند تا فضایی سالم و آرام رقم بخورد.
در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 6 هزار و 619 نفر نام نویسی کرده اند که یکهزار و 296 داوطلب در رقابت های انتخاباتی مناطق شهری حضور دارند.
صلاحیت 93 درصد داوطلبان شهری انتخابات شورا ها در هیات های اجرایی استان مرکزی تایید شد .
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی همزمان با کشور 29 اردیبهشت برگزار می شود.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.