به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، عباس قاسمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک باید بر اساس رعایت حقوق شهروندی عملیات بازرسی را در اسرع وقت انجام دهند.
وی ادامه داد: نبود تعرفه‌های خدمات پزشکی در محل مطب، تحمیل مخارج غیر ضروری و ارائه مازاد بر احتیاج بیماران، افشای اسرار و نوع بیماری بیماران به دیگران با انجام ویزیت چند بیمار در حضور بیماران دیگر از مهمترین مواردی است که در صورت مشاهد برخورد قانونی شود.
دادستان اراک اظهار کرد: همچنین در صورت مشاهده هدایت بیماران به مطب شخصی یا بخش خصوصی، اجبار بیماران برای مراجعه به مراکز آزمایشگاهی و رادیو لوژی خاصی که توسط دکتر معرفی می‌شود، فروش دارو و محصولات آرایشی بهداشتی و تجهیزات و لوازم پزشکی در محل مطب، نوبت دهی نامناسب و غیر شفاف و معطلی زیاد بیماران، حجاب نامناسب برخی پزشکان و منشی مطب، بد اخلاقی با بیماران با خاطیان برخورد قانونی می شود.
دادستان عمومی و انقلاب اراک درادامه تهیه و تنظیم منشور حقوق شهروندی در مطب پزشکان و ابلاغ آن به تمامی پزشکان، منشی‌ها و درمانگاه‌ها و بیمارستان را ضروری دانست.
وی تاکید کرد: باید گزارش کامل، اقدامات و نتیجه بازرسی‌ها به همراه مستندات مربوطه هر سه ماه یکبار به مرجع قضایی ارسال شود.
3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.