محمود شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت های موجود تولید فیلتر در اراک قرار داد اجرای طرح پژوهشی 'طراحی، ساخت و تدوین استاندارد فیلترهای جامع گاز نیروگاهی' توسط یکی از شرکت های فناور پارک علم و فناوری استان مرکزی انجام می شود.
وی افزود: این طرح پژوهشی در قالب قرارداد با سرمایه گذاری حدود 10 میلیارد ریالی شرکت ملی گاز ایران مرکزی به مدت 18 ماه اجرا می شود.
شریفی تصریح کرد: این طرح پژوهشی برای نخستین بار در کشور با پیگیری شرکت ملی گاز استان مرکزی منجر به قرارداد شد و در سایت نیروگاه حرارتی شازند دنبال می شود.
وی بیان کرد: با انجام این طرح پژوهشی که ساخت و تدوین استانداردهای فیلترهای گازی نصب و تست فیلترها دنبال می شود تا موفقیت طرح به آزمون گذاشته شود.
معاون فناوری پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین مزایای این قرارداد و انجام پژوهش در استان مرکزی پایه گذاری طرح های پژوهشی بزرگ تر است و بستر پژوهش های دیگر را در استان مرکزی فراهم می کند.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرد و هم اینک در استان مرکزی، یک مرکز رشد واحدهای فناوری در شهرستان اراک مستقر است که 46 شرکت فناور در آن فعالیت می کنند.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.