به گزارش ایرنا، دکتر بهروز رفیعی روز شنبه در کارگاه آموزشی مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی در بلایا و حوادث ویژه کارشناسان پیشگیری، موسسات و مراکز مشاوره استان مرکزی عنوان کرد: بروز حوادث و بلایا تلفات جانی را در پی دارد که این تلفات و جراحات گذشته از آسیب های جسمی، آسیب های روحی را نیز در پی دارد.
وی افزود: آسیب های روحی به واسطه ضربه های روان شناختی و اجتماعی به آسیب دیدگان و بازماندگان مستلزم حمایت های ویژه است .
رفیعی بیان کرد: تاثیرات روانی و اجتماعی شرایط اضطراری در کوتاه مدت، حاد و شدید است و می تواند سلامت روانی اجتماعی افراد را در طولانی مدت دچار آسیب جدی کند.
وی گفت: ایران در زمره 10 کشور بلاخیر و پنج کشور زلزله خیز است که در این راستا برای کاهش آسیب های احتمالی در حوزه روح و روان باید تربیت مربی متخصص در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی نیز دراین کارگاه اظهار کرد: به منظور کاهش عواقب ناشی از حوادث طبیعی و حمایت های اجتماعی و روانی از حادثه دیدگان تربیت تیم متخصص امری ضروری است.
کیانوش امینی افزود: مداخله در بحران های روان شناختی، یک رویکرد موثر برای کمک به کاهش شدت آسیب های وارد و درماندگی ناشی از بحران ها است.
وی گفت: اتخاذ تصمیم های درست و به موقع، همچنین اجرای راهکارهای مهم جهت ارائه کمک های اولیه روان شناختی در آغاز بحران و حوادث امری اجتناب ناپذیر و اثر بخش است.
در این کارگاه مباحثی مربوط به مفاهیم فاجعه، بحران و بلایا، واکنش‏های روانشناختی افراد نسبت به بلایا و کمک‏های اولیه روانشناختی، کودکان و حمایت روانی و مداخلات روانشناختی در این گروه آسیب‏ پذیر، بازی درمانی و روش‏های آن و حمایت روانی و اهمیت آن در سوانح مطرح شد.
بهزیستی استان مرکزی در حال حاضر 70 هزار مددجو را تحت پوشش خود دارد.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده : حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.