عباس محمدی روز شنبه در اختتامیه جشنواره سنگ نوردی در روستای انجدان با عنوان اولین سفر سنگ انجدان در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: سنگ نوردی علاقمندان بسیاری دارد که در این راستا استان های زنجان، همدان و تهران از جمله استان های پیش رو هستند و با توجه به ظرفیت های موجود در استان مرکزی می توان نسبت به کسب جایگاه در بین سه استان برتر امیدوار بود.
وی افزود: در بخش مردان استان های زنجان، همدان و تهران جز استان های برتر و موفق هستند و در بخش بانوان بزرگسال استان زنجان و در بخش بانوان نوجوان و جوان نیز استان همدان برتر است.
محمدی تصریح کرد: استان مرکزی نیز در هر دو بخش جز شش استان برتر کشور است.
وی عنوان کرد: سنگ نوردی شاخه و رشته های بسیاری دارد و استان مرکزی در رشته بولدرینگ دارای شرایط مطلوبی است اما در بخش سرعت و سر طناب نماینده شاخصی ندارد.
وی با اشاره به جشنواره سنگ نوردی در روستای انجدان گفت: این برنامه به صورت خودجوش توسط سنگ نوردان استان مرکزی ترتیب داده شد و با همکاری 13 نفر از سنگ نوردان و مربیان استان مرکزی طی دو ماه برنامه ریزی و آماده سازی مسیر، ایمن سازی، رول کوبی و تعیین درجات مختلف مسیر ازسی ام فروردین ماه تا یکم اردیبهشت در روستای انجدان اراک برگزار شد.
مدرس سنگ نوردی کشور اظهار کرد: با توجه به خودجوش بودن این جشنواره شاهد حضور 250 نفر از سنگ نوردان از استان های کشور بودیم که این اتفاق برای اولین در استان مرکزی رقم خورد و علاوه بر آموزش ضمنی، شاهد برقراری تعامل سنگ نوردان کشور بودیم.
محمدی افزود: از مموع 250 شرکت کننده 50 بانوی سنگ نورد، 50 سنگ نورد مرد و چهار سنگ نورد از استان مرکزی در این جشنواره شرکت کردند.
جشنواره سفر سنگ انجدان از سی ام فروردین ماه تا یکم اردیبهشت ماه در رشته های سنگ نوردی، هایلاین، کارگاه آموزشی اسلکلاین و پاراگلایدر در روستای انجدان اراک برگزار شد.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.