به گزارش شامگاه چهارشنبه پایگاه خبری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی روح اله رحمانی در بازدید از روستای آهو در شهرستان آشتیان عنوان کرد: با احیای صنایع دستی در روستاها به ویژه روستای آهو در کنار جاذبه های طبیعی این روستا می توان توسعه گردشگری و اشتغال آفرینی را شاهد بود.
وی افزود: انجام طرح ضربتی تولید و اشتغال در روستاهایی مانند آهو، افزایش تولید، اشتغال، رونق اقتصادی و در نهایت رفاه و معیشت روستاییان را در پی دارد که این مهم تنها با همت و همکاری مردم به مرحله عمل می رسد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: اجرای طرح هایی همچون بوم گردی در کنار ایجاد اشتغال روستایی، رفاه و توسعه روستا در پی دارد که عاملی در کاهش مهاجرت جوانان روستایی است.
حسن حسینی گفت: امروز با حمایت دولت تدبیر و امید چنین طرح هایی در روستاهای کشور در حال اجراست البته در مرحله نخست 73 روستا مورد ارزیابی طرح تولید و اشتغال قرار می گیرد و سپس با افزایش تعداد روستاهای هدف طرح، 500 روستا از تسهیلات، برنامه های این طرح بهره مند می شود.
بخشدار آشتیان نیز اظهار کرد: جاذبه طبیعی، شاخص ترین ظرفیت گردشگری روستای آهو است.
سمیه آشتیانی عنوان کرد: می توان با احیا صنایع دستی این روستا به عنوان دیگر پتانسیل های گردشگری زمینه اشتغال آفرینی در آهو را فراهم کرد.
وی افزود: پرورش زنبور، وجود تک بناهای شاخص و مسیر دسترسی مطلوب از دیگر قابلیت هایی است که می توان بستر برنامه های سازمان میراث فرهنگی کشور برای تولید و اشتغال را بر آن بنا کرد.
شهرستان آشتیان به عنوان یکی از توابع استان مرکزی با جمعیت بیش از 16 نفری در 67 کیلومتری اراک واقع شده است.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.