سید مهدی ساداتی روز چهارشنبه در نشست آموزشی اعضای هیات اجرایی انتخابات خمین افزود: مردم سالاری دینی که شاخصه مهم جمهوری اسلامی است در انتخابات نمایانده می شود و مردم بصیر و فهیم بار دیگر با مشارکت گسترده و آرای حساب شده، وفاق، همدلی و امنیت پایدار در کشور را تقویت می کنند.
وی اظهارکرد: رعایت قانون فصل الخطاب انتخابات است و دست اندرکاران برگزاری انتخابات با حساسیت خاص به مولفه های قانونی از رای مردم صیانت می کنند.
فرماندار خمین خاطرنشان کرد: مردم تصمیم گیرنده نهایی انتخابات هستند و هرآنچه خواست و تشخیص آنان باشد عمل می شود.
ساداتی با اشاره به لزوم آشنایی مجریان انتخابات و به ویژه اعضای هیات های اجرایی با قانون انتخابات اظهار کرد: اشراف کامل مجریان انتخاباتی به مواد قانونی ضریب خطا را به حداقل ممکن رسانده و تنها در سایه قانون و پیروی از منویات مقام معظم رهبری است که انتخاباتی خوب و پرشور در کشور رقم می خورد.
فرماندار خمین گفت: اعضای هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان باید با تعامل بستر انتخابات سالم و حداکثری را مهیا کنند تا ضمن کسب رضایت خداوند، کم کردن فاصله بین مردم و مسئولان و یاس دشمنان نیز رقم بخورد.
وی افزود: دشمنان به انتخابات پیش رو چشم دوخته اند و به دنبال این هستند که از آن به عنوان تهدید و علیه نظام استفاده کنند.
فرماندار خمین ادامه داد: تامین امنیت انتخابات، آرامش ذهنی مردم، اجتناب از تفرقه و حرکت به سوی اجرای قانون و از همه مهمتر رعایت اخلاق انتخاباتی از اموری است که می تواند در رسیدن به اهداف انقلاب موثر باشند و دشمن را از ضربه زدن به کشور مایوس کند.
فرماندار خمین گفت: بسترفعالیت برای تشکل های سیاسی شناسنامه دار و تبلیغات در موعد مقرر قانونی انتخابات فراهم است و همه باید بر مدار وحدت و اخلاق در انتخابات حرکت کرده و از تخریب بپرهیزند.
در ادامه این نشست آموزشی مربی ستاد انتخابات استان مرکزی نیز گفت: اعضای هیات اجرایی انتخابات رسالت سنگینی بر عهده دارند و در اجرای انتخابات باید چهار شعار حضور حداکثری، قانون مداری، عدالت محوری و امانتداری را در نظر قراردهند.
حجت الله نصیری افزود: اعضای هیات های اجرایی ، هیات های نظارت، داوطلبان انتخابات و مردم چهار رکن اصلی انتخابات هستند و رعایت قانون را باید همیشه رعایت کنند.
در ادامه این نشست آموزش لازم درخصوص وظایف هیات های اجرایی، شرایط انتخاب شوندگان، شرایط انتخاب کنندگان، ممنوعیت ها و محرومیت های هیات های اجرایی ارائه شد.
29 نفر عضو هیات اجرایی شورای اسلامی شهر و روستا و 22 نفر عضو هیات اجرایی ریاست جمهوری در خمین در این نشست آموزشی حضور داشتند.
دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.