به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش روز چهارشنبه در همایش کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی در کانون امام خمینی (ره) اراک افزود: جرائم فضای مجازی به دلیل سوء استفاده از اعتماد و سهل انگاری شهروندان شکل می گیرد.
وی بیان کرد: بیشترین شکل کلاهبرداری های اقتصادی به صورت اعلام پیامک و دریافت جایزه است.
سرپرست اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس فتا ناجا ادامه داد: جرایم اخلاقی در بستر شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام، جرایم اجتماعی و سیاسی به ترتیب بیشترین جرایم را در حوزه فضای سایبری پس از اقتصادی و کلاهبرداری های مالی دارند.
سرهنگ دوم آذردرخش اضافه کرد: مردم باید مراقبت های ویژه در فضای سایبری را به کار گیرند و در خریدهای خود به هیچ عنوان رمز دوم را به فروشنده ارایه ندهند.
وی گفت: دستگاه های کارت خوان در مراکز خرید باید مقابل خریداران باشد تا هر فردی شخضا رمز دوم را بر دستگاه ها وارد کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: آسیب های اجتماعی بنیان خانواده ها و اجتماع را بر هم می زند.
محمد تقی آبایی هزاوه افزود: بحث آسیب های اجتماعی مورد توجه دولت و مجلس است و یک بخش هشت بندی مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است.
وی عنوان کرد: استان مرکزی با جامعه کارگری بالغ بر 299 هزار نفر به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت کشور محسوب می شود و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در سال 95، اقدام به برگزاری 141دوره آموزشی با موضوعات تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از اعتیاد، مهارت های زندگی، سلامت روان، فرزند پروری و برای سه هزار و 535 نفر از کارگران شاغل در واحدهای صنعتی دوره های آموزشی برگزار کرده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این همایش گفت: طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس با جدیت دنبال می شود.
مهدی دمنه افزود: سال گذشته 15 درصد از دانش آموزان تحت پوشش، آموزش های پیشگیری از آسیب ها اجتماعی قرار گرفتند و این رقم بر اساس هدفگذاری وزارت آموزش و پرورش در سال جاری باید به پوشش 40 درصدی از دانش آموزان افزایش یابد.
در این همایش کارگاه آموزشی آشنایی با شیوه کلاهبرداران در فضاهای مجازی نیز ارایه شد.
آمار کشف جرایم سایبری در استان مرکزی 35 درصد بیشتر از میانگین کشور است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.