به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری ساوه افزود: هر عاملی که باعث یاس و یا کمرنگ کردن فضای انتخابات شود آب به آسیاب دشمن ریختن است و باید با حضور آگاهانه و بلوغ سیاسی در انتخابات مهر تایید دیگری بر نظام اسلامی و آرمان های بلندش زد.
وی گفت: آحاد مردم وظیفه دارند با مطالعه اصولی بر سوابق نامزدها با شور و در سایه شعور سیاسی در پای صندوق های رای حاضر شده و با انتخاب بهترین گزینه ها در مسیر تصمیم سازی و امور کشور مشارکت عملی کنند.
امام جمعه ساوه اظهار کرد: پشتوانه مردمی بزرگترین سرمایه نظام اسلامی ایران است که دشمنان به شدت از آن هراس دارند و انتخابات فرصتی است که بار دیگر حمایت جانانه مردمی از نظام اسلامی نمایش داده شود.
وی با تاکید بر رعایت قانون توسط مجریان و دست اندرکاران انتخاباتی، گفت: انتخابات صحنه قدرت نمایی اشخاص نیست بلکه نامزدها بر اساس تکلیف در میدان رقابت حاضر شده اند و مسئولان برگزار کننده انتخابات نیز باید با حساسیت ویژه قانون را عملی کرده و امانتداری رای مردم را انجام دهند.
حجت الاسلام حسینی بر ملاک قرار دادن قانون در تعیین صلاحیت نامزدها و حفظ شان و احترام این افراد تاکید کرد.
وی ادامه داد: برابر قانون انتخابات هر گونه استفاده از امکانات اداری علیه یا له نامزدها تخلف است و مسئولان اجرایی انتخابات برای مراقبت های لازم را در این خصوص انجام دهند.
امام جمعه ساوه، خدمت به مردم را فرصتی طلایی داسنت و گفت:‌مسئولان باید با پرهیز از زیاده خواهی و هوای نفس، قلب خود را مالامال از مهرورزی و لطف به مردم کنند.
فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: انتخابات نمونه بارز مردم سالاری دینی است و دشمنان نظام نسبت به حضور و آرای مردم در این صحنه قضاوت می کنند.
محمد بهاروند افزود: حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی موجب یاس دشمن، تقویت و استحکام داخلی و خارجی کشور و نظام می شود.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ملاک نتیجه انتخابات رای مردم است، اظهار کرد: مجریان انتخاباتی تمامی تلاش را دارند تا آسایش فضای انتخاباتی حاکم باشد و امور انتخاباتی بر مبنای قانون پیش برود.
فرماندار ساوه با تاکید بر جلوگیری از زایل شدن هرگونه حقی در انتخابات بیان کرد: حدود چهار هزار نفر درا مر انتخابات ساوه فعالیت دارند که این مهم بیانگر وسعت این رویداد سرنوشت ساز است.
بهاروند با اشاره به اینمه فرآیند انتخابات در ساوه الکترونیک است، گفت:‌زیرساخت های لازم مخابراتی و برق پایدار باید به درستی فراهم شود و انجام کار حفاری از 20 اردیبهشت به منظور جلوگیری از قطع شبکه های فیبر نوری، برق و مخابرات در شهرستان ممنوع است.
وی گفت: نامگذاری امسال از جانب رهبر معظم انقلاب با رویکرد تولید و اشتغال، حلقه تکمیل کننده اقدامات اقتصاد مقاومتی در سال های گذشته است.
بهاروند افزود: شعار سال96 بیانگر توجه ویژه مقام معظم رهبری به بحث خودکفایی و استقلال اقتصادی است که این رهنمود همانند سال های گذشته با جدیت و پیگیری های مستمر در ساوه نیز دنبال می شود.
وی اظهار کرد:در سال گذشته اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار دولت در کشور بود که نمونه بارز آن کمک به رفع تنگناهای 20 هزار واحد صنعتی است و امسال نیز فرامین مورد تاکید رهبری به صورت ویژه پیگیری می شود.
وی، هدف اصلی دولتمردان و مسئولان را تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و جلب رضایت مردم عنوان کرد و گفت: پارسال نشست های مستمری برای گشودن گره های مالی و اقتصادی واحدهای تولیدی برگزار شد که این روند و اقدامات در سال جاری با تلاش مضاعفی ادامه می یابد.
فرماندار ساوه اظهار کرد: واحدهای تولیدی کشور با وجود برخی مشکلات همچنان فعال هستند که استقبال مردم از محصولات این واحدها و کمک های دولت در رفع مشکلات پیش رو موجب تقویت و ماندگاری آن ها می شود.
بهاروند تصریح کرد: تسهیلات رونق تولید در راستای حمایت از تولید داخل پرداخت می شود و تاکنون بیش از 70 میلیارد ریال در این راستا به تولید کنندگان ساوه پرداخت شده است.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد کشور است که برای تحقق آن مردم باید با تحریم خرید کالاهای خارجی و مسئولان با حمایت از تولید داخل، به وظایف خود عمل کنند.
وی ادامه داد: ساوه موقعیت های ممتازی برای تولید و اشتغال دارد که تاکنون نیز در این مسیر موفق بوده به نحوی که بیش از 500 واحد صنعتی این شهرستان نقش عمده ای در اقتصاد کشور دارند.
بهاروند اضافه کرد: با توجه به حجم تصادف ها در آزادراه ساوه - همدان، مجوز ساخت 2 مرکز خدمات رفاهی به منظور توقف و استراحت رانندگان صادر شده که باید ظرف مدت یک ماه عملیات اجرایی آن انجام شود.
یک هزار و 58 داوطلب تا پایان مهلت قانونی نام نویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کردند که تاکنون هشت نفر از گردونه رقابت ها خارج شده اند و انصراف داده اند.
ساوه با حدود 290 هزار نفر به عنوان دومین کانون جمعیتی مهم استان مرکزی پس از اراک، یکی از قطب های صنعتی و اقتصادی مطرح کشور محسوب می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی در 29 اردیبهشت ماه آتی در سراسر کشور انجام می شود.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی ***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.