حجت الاسلام محمدباقر طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 12 دستگاه آپارتمان به نیت امور خیریه و چهار قطعه زمین با نیت امور خیریه و روضه خوانی امام حسین (ع) از جمله موقوفاتی است که پارسال در ساوه به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: وقف 135 هکتار زمین توسط یک واقف زن با کاربری کمک به خانواده هایی که سرپرست معتاد دارند از دیگر موارد ثبت شده در سال گذشته است.
مدیر اوقاف و امور خیریه ساوه خاطرنشان کرد: این شهرستان از جمله مناطقی است که مردم استقبال مطلوبی در زمینه وقف دارند و این مهم ارتباط تنگاتنگی با سبقه دینی و مذهبی آنان دارد.
حجت الاسلام طباطبایی، موقوفات زبیده خاتون و میرزا صفی خانی را از بارزترین موقوفات ساوه برشمرد و افزود: موقوفات از نظر مدیریتی متصرفی و غیرمتصرفی هستند که در نوع اول اداره و نظارت آن ها بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه است و در نوع غیرمتصرفی نیز واقف می تواند فردی را به عنوان متولی انتخاب و معرفی کند.
وی ادامه داد:موقوفات منفعتی درآمدهایی دارد که با نیت واقف هزینه می شود و موقوفات انتفاعی همانند مساجد و حسینیه ها فاقد درآمد هستند.
حجت الاسلام طباطبایی ترویج سنت وقف را مهم ترین راه گسترش معارف دینی در جامعه دانست و گفت: نوعدوستی و برطرف کردن نیاز جامعه یکی از مهمترین آثار و برکات این سنت حسنه است.
پنج هزار و 396 موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است.
ساوه با جمعیت حدود 290 هزار نفر و به عنوان دویمن کانون جمعیتی مرکزی، سهم عمده ای در تولید و اقتصاد کشور دارد.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.