سید محمد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: مهمترین موضوعی که همواره روستائیان بر تحقق آن تاکید دارند تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و اجرا، بهسازی و بازنگری طرح های هادی روستاهاست.
وی گفت: روستاها کانون های مولد جامعه هستند که مانایی جمعیت در آن ها اهمیت ویژه دارد و در این راستا می طلبد که امکانات زیرساختی ارتباطی نظیر اینترنت و راه مناسب، بهره مندی از گاز، امکانات فرهنگی و رفاهی و بهسازی محیطی برای آنان با نگاه ویزه در سال جدید دنبال شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان خاطرنشان کرد: ساختار اقتصادی در روستاها با هدف بهبود شرایط معیشتی روستائیان اولویتی مهم است چرا که نبض توسعه روستایی با تمرکز در برنامه های راهبردی حوزه کشاورزی، دامپروری، صنعتی و گردشگری روستایی محصص می شود.
حسینی تصریح کرد: سطح توقعات روستائیان در سال های قبل بالا رفته اما هدفگذاری بر تقویت مشارکت مردمی برای بهبود امور در روستاها و بهره گیری از مدیریت مردم بر مردم باید بیش از پیش در سال جدید برجسته سازی و محقق شود.
وی عنوان کرد: رفع نیازهای اساسی روستائیان با ایجاد فضای مشارکتی در توسعه اقتصادی و شغلی امکان پذیر است و تمرکز مسئولان بر بسط دایره مشاغل خرد ، باروری کسب و کارهای جدید مبتنی بر ظرفیت روستاها از مسائل کلیدی استکه روند مهاجرت را کند کرده و زنجیره اقتصاد روستایی را رونق می دهد.
حسینی یادآور شد: توسعه اقتصاد و شغل، درآمد روستاییان را افزایش می دهد و این چنین می توان مطالبات دیگر را نیز محقق کرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان اظهار کرد: در بازدید از مناطق روستایی،مردم خواستار ایجاد شغل و کمک های حمایتی هستند که در این راستا باید با تدابیر جدید سیاست افزایش تسهیلات اشتغالزایی را در روند توسعه روستاها پیشه کرد.
حسینی افزود: مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد در این راستا در صورت وجود خلاهای قانونی می تواند با مداخله گری هدفمند و اعمال نظارت بر اجرای قوانین به بتروری ظرفیت های قانونی کمک کند.
وی گفت: ارتباط منطقی بین مدیریت اجرایی و خانه ملت وجود دارد و در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان نیز می توان این تعامل را به روشنی دید چراکه امور و مشکلات با همراهی و همفکری مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هدف و اولویت کار قرار گرفته است و این تلاش به توسعه معیشت و رفع نیازها و مشکلات مردم شده است.
استان مرکزی صاحب هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی است که یک کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.