شکرالله حسن بیگی در گفت و گو با ایرنا افزود: شروع دستور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (سه شنبه) از طرف وزیر کشور ابلاغ شده است.
وی گفت: بر اساس جدول زمان بندی انتخابات کشور، هیات های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در فرمانداری ها و بخشداری های سراسر کشور باید در فرصت سه روز مستقر و سامان شوند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی باید 23 هیات اجرایی تشکیل شود که در سطح 12 فرمانداری و 11 بخشداری مستقل دایر می شوند.
حسن بیگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در پنجمین دوره از انتخابات شورا های اسلامی در استان مرکزی 6 هزار و 619 داوطلب ثبت نام کردند که تاکنون 99 نفر از آنان از ادامه رقابت ها انصراف داده اند.
وی توضیح داد: 85 نفر از نامزدهای انصرافی شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرد و 14 نفر زن هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: 45 نفر از داوطلبانی که تاکنون از رقابت های انتخاباتی شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی کناره گرفته اند در مناطق شهری و 54 نفر در روستاها بوده اند.
حسن بیگی اظهار کرد: مهلت یک هفته ای رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا در 53 هیات اجرایی ستاد انتخابات در فرمانداری ها و بخشداری های این استان فردا به پایان می رسد و نتایج آن در 24 فروردین ماه در صورتجلسه رسمی برای رسیدگی در هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلام استان ارسال می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی در 29 اردیبهشت ماه سال آتی در سراسر کشور به صورت همزمان انجام می شود.

6013/3017/خبرنگار :مصطفی مجللی نسب***انتشاردهنده:مژگان حیدر ی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.