معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت و گو با ایرنا گفت: مرحله تئوری کشوری مسابقات علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش استان مرکزی با حضور 160 نفر از هنرجویان برتر دوره عملی استانی این دوره از مسابقات برگزار شد.
وی ادامه داد: مرحله عملی این مسابقات با حضور 234 هنرجو از سراسر کشور 19 اردیبهشت در هشت هنرستان استان مرکزی برگزار می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: این مسابقات با هدف شناسایی استعداد های برتر هنرجویان و توسعه مهارت کار آفرینی در هشت حوزه استانی این استان برگزار شد.
حیدری افزود: نفرات برتر دوره تئوری و عملی این دوره از مسابقات بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شده است به مسابقات کشوری فنی و حرفه ای معرفی می شوند.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری این مسابقات دستاوردهایی شامل معرفی قابلیت های گردشگری سنتی استان مرکزی در کشور، بهبود بخشی به ظرفیت های کارگاهی هنرستان ها و معرفی رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش به جامعه و خانواده ها را به همراه دارد.
رقابت های شهرستانی و منطقه ای مسابقات استانی عملی و علمی کاربردی رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش هنرستان های استان های کشور دوم اسفند ماه سال گذشته با حضور سه هزار و 188 نفر از هنرجویان دوره های کار و دانش در 25 عنوان از 37 عنوان رشته کار و دانش و 2 هزار و 850 نفر از هنرجویان فنی و حرفه ای در شهرستان ها برگزار شد.
296 نفر از شرکت کنندگان رده شهرستانی این رقابت ها در رشته های کار و دانش و 358 نفر در رشته های فنی و حرفه ای بودند که به رقابت های استانی راه یافتند.
230 هزار دانش آموز و 16 هزار نفر معلم در 15 منطقه و شهرستان استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.