به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی روز یکشنبه در هشتمین نشست ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: بر اساس تصمیم های اخذ شده انتخابات شوراهای اسلامی شهرهایی که دارای کرسی هفت تا 9 نفره مانند خمین و ساوه هستند به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در انتخابات امسال همه فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر اعم از فرایند اخذ رای و شمارش آرا در شهر خمین با 50 شعبه و ساوه با 100 شعبه به شیوه تمام الکترونیکی است.
وی اظهار کرد: در سایر شهرستان های استان مرکزی نیز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری با 24 فرآیند الکترونیکی برگزار می شود و تنها فرآیند اخذ رای و شمارش آرا به صورت الکترونیکی نخواهد بود.
وی گفت: سابقه برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان مرکزی در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خمین موجود است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: پیش بینی مشکلات احتمالی برای فرایند تمام الکترونیکی انتخابات در این 2 شهرستان در تعداد صندوق و تعرفه انتخاباتی به عمل آمده است.
حسن بیگی افزود: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی در 150 شهر کشور فرایند رای گیری تمام الکترونیکی است و اغلب شهرهای دارای کرسی های هفت یا 9 نفره کاندیدای این روش برگزاری شده اند.
وی در ادامه اظهار کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی در تمامی 33 شهرمشمول برگزاری انتخابات شمار دواطلبان ثبت نامی به حد نصاب رسیده است.
وی گفت: در دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان مرکزی در 41 روستا داوطلبان انتخابات فاقد حد نصاب شدند و در دوره پنجم این مناطق به هفت روستا کاهش داردو نامزدهای ثبت نامی در این مناطق در حد نصاب برگزاری انتخابات نیست.
وی اظهار کرد: مدارک تحصیلی 186 داوطلب حاضر در گردونه انتخابات شورای پنجم فوق لیسانس و دکترا اس که این شاخص در روند انتخابات چهارم شورا در این استان 30 نفر داوطلب بود.
حسن بیگی گفت: 611 نفر از داوطلبان انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی استان مرکزی زیر 30 سال سن داشتند و در دوره پنجم انتخابات شوراها در استان این آمار به 539 نفر رسیده است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در ادامه سخنانش با تاکید بر قانونمداری و اهمیت صیانت از ارای مردمی، گفت: از اموال دولتی با هیچ عنوانی علیه و یا له نامزد خاص نباید استفاده شود و با متخلفان برخورد قاطع می شود.
در این نشست فرمانداران ساوه و خمین از وضعیت برگزاری انتخابات و میزان آمادگی برای فرایند انتخابات الکترونیکی گزارش دادند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه در کشور برگزار می شود.
6991/ 6013/خبرنگار : معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.