جلال الدین کوکنار روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راه آهن شهرستان اراک با تعمیر هفت هزار و 330 مورد چرخ واگن قطار سال گذشته این رتبه را در سطح کشور به دست آورده است.
وی ادامه داد: راه آهن این شهرستان در این مدت با تعمیر اساسی یک هزار و 241 واگن های باری رتبه دوم را در سطح کشور به دست آورد.
مدیرکل راه آهن اراک بیان کرد: همچنین در این مدت 165 دستگاه واگن باری با استفاده از توان تخصصی تعمیراتی راه آهن اراک انجام شده است.
کوکنار گفت: سال گذشته یک میلیون و 33 هزار و 80 تن کالا توسط راه آهن اراک به سایر نقاط کشور حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 19 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به مزایای خاص راه آهن از جمله ایمنی و کاهش قیمت، نسبت به حمل و نقل جاده ای، راه آهن این شهرستان آمادگی حمل بار شرکت های تولیدی و صنعتی استان را به سایر نقاط کشور دارد.
مدیرکل راه آهن اراک خاطر نشان کرد: سال گذشته 500 هزار مسافر نیز از طریق خطوط ریلی اراک جا به جا شده که بیشترین آن در مسیرهای اراک - تهران، اراک - مشهد بوده است.
کوکنار با یادآوری مهمترین اقدامات اداره کل راه آهن اراک در دولت تدبیر و امید افزود: اجرای طرح های تطویل طول خطوط هفت ایستگاه اداره کل راه آهن این شهرستان از جمله مهمترین اقدامات زیربنایی انجام شده در این مدت است که با انجام آن طول خطوط ایستگاه ها به طور میانگین از 400 متر به 950 متر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: افزایش ایمنی سیر قطارها، امکان توقف قطارهای متراژی (طویل) در ایستگاه ها و امکان افزایش جابه جائی بار از جمله مهمترین مزایای این طرح ها است.
مدیرکل راه اهن اراک تبدیل پنج گذرگاه غیر مجاز به گذرگاه مجاز و همسطح را از دیگر اقدام های راه آهن اراک در این مدت عنوان کرد و گفت: ایمن سازی این گذرگاه ها ضمن افزایش ایمنی تردد و افزایش سرعت سیر قطارها، ایمنی عبور و مرور عابران پیاده و ساکنان مناطق و روستاهای مجاور راه آهن را افزایش داده است.
کوکنار اجرای سامانه کنترل ترافیک ( CtC) در راه آهن اراک از دیگر اقدام های راه آهن اراک در این مدت عنوان کرد و گفت: ارتقا سامانه قدیمی علائمی ایستگاه های راه آهن این شهرستان به سیستم مدرن و پیشرفته سی تی سی در راستای به روز رسانی سیستم علائمی محور جنوب راه آهن کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس تا کنون این طرح در ایستگاه های سواریان، سمیه و نورآباد انجام و کلیه تجهیزات علائمی این ایستگاه ها از جمله سوزنها، چراغ ها، اتاق رله، پنل و سامانه تغذیه تعویض و به روز شده است.
مدیرکل راه آهن اراک خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح مجموع عملیات شامل اعزام، قبول، تلاقی و سبقت قطارها در ایستگاه ها به صورت الکترونیکی و با فرماندهی واحد انجام می شود.
کوکنار افزایش سرعت عمل و افزایش ایمنی سیر قطارها را از جمله مزایای سامانه کنترل خودکارعنوان کرد و گفت: این سامانه از پیشرفته ترین سامانه کنترل هدایت قطارها در جهان است که هم‌اکنون در محور ریلی جنوب از تهران تا بندر امام خمینی (ره) و خرمشهر را با ۶۷ ایستگاه پوشش تحت پوشش دارد.
حوزه راه آهن اراک شامل خطوط ریلی به طول 426 کیلومتر در استان های قم، مرکزی و لرستان است که 20 ایستگاه را تحت پوشش دارد.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.