رضا ملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان شامل یک میلیون دلار سنگ نما، بیش از 10 میلیون دلار بید قرمز، گل های آپارتمانی و باغچه ای، یک میلیون دلار دوده صنعتی و مابقی نیز ماهی زینتی است.
وی اظهارکرد: 100هزار متر مربع سنگ نما، 400 هزار اصله گل ، یکهزار و 940 کیلوگرم دوده صنعتی و 626 هزار قطعه ماهی زینتی از این شهرستان به کشورهای هدف صادر شده است.
ملکی بیان کرد: آمریکا، اسپانیا، ژاپن، هلند ، ارمنستان، تاجیکستان، روسیه، قزاقستان، کویت، عمان، لهستان،آلمان، عراق و انگلیس کشورهای هدف صادرات محصولات محلات در سال گذشته بوده است.
رئیس صنعت،معدن و تجارت محلات نیز گفت: صادرات محصول از این شهرستان در سال گذشته در همسنجی با سال ماقبل 6 درصد افزایش دارد.
ملکی گفت: عمده سنگ صادراتی این شهرستان تراورتن است که به صورت فراوری شده و کوپ به کشورهای هدف صادر شده است.
وی افزود: درمحلات 70 معدن فعال با ذخیره قطعی 30 میلیون تن سنگ وجود دارد است و سالانه 2 میلیون تن سنگ از این معادن برداشت می‌شود.
ملکی بیان کرد: 300 واحد فراوری با ظرفیت 18 میلیون متر مربع سنگ در محلات وجود دارد که 13/3درصد از مجموع تولیدکنندگان این حوزه را در برمی گیرد.
رئیس صنعت،معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: محلات بزرگ ‌ترین شهرستان از نظر سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
وی افزود: سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در استان 990 هکتار است که حدود 90 درصد سطح زیر کشت استان متعلق به محلات است.
18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده ، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از مجموع تولید گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.