آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در جمع بانوان طلبه حوزه های علمیه شهرستان اراک در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی نیاز است که فرهنگ صرفه جویی و ساده زیستی در جامعه همگانی شود که طلاب و روحانیان در این خصوص تکلیف سنگینی دارند.
وی ادامه داد: روحانیان به عنوان سربازان جبهه اسلام وظیفه سنگینی در تشریح و تبیین آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) در جامعه بر عهده دارند و این قشر از جامعه باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر روحیه مجاهدت را در خود تقویت کرده و گام های اساسی در راستای ترویج آموزه های دین مبین اسلام در جامعه بردارند.
امام جمعه اراک فعالیت حوزه های علمیه خواهران را در جامعه از برکات نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: نیمی از پیکره جامعه را زنان تشکیل می دهند و از این منظر طلبه های خواهر در به کارگیری روش های هدفمند، جذاب و اثرگذار برای فراگیری علم و معنویت و همچنین گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی رسالت سنگینی دارند.
وی ادامه داد: تحصیلات حوزوی خواهران در همسر داری، تربیت فرزندان صالح و بالا بردن سطح آگاهی جامعه اهمیت زیادی دارد و آنان را برای نقش آفرینی در عرصه فرهنگی و دینی و به عنوان مشاور فرهنگی آماده می کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: تربیت نسل جوان و با بصیرت امروز بدون پیروی از مکتب اسلام و تشیع امکان پذیر نیست و همه مراکز علمی و تربیتی باید از منابع با ارزش حوزه های علمیه، علما و مراجع و به ویژه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری بی نظیر و آگاه استفاده کنند.
وی کمک به توسعه علوم اسلامی و پیشرفت در مسائل مذهبی را از برکات ساخت حوزه های علمیه دانست و ادامه داد: حوزه های علمیه کانون انسان سازی و هدایت معنوی جامعه محسوب می شوند و در تربیت دینی و اخلاقی جوانان نقش تاثیرگذاری دارند.
امام جمعه اراک وظیفه ذاتی حوزه های علمیه را تربیت کارشناسان دینی و تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: حوزه های علمیه مراکز نورانی انتشار علم، ایمان و معارف اسلامی محسوب می شوند.
وی با بیان این که تربیت طلاب از ضروریات امروز جوامع اسلامی است، ادامه داد: طلاب علوم دینی نگهبانان دین، فقاهت و آرمان های اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شهدا هستند.
14حوزه علمیه خواهران در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد 12 حوزه علمیه در سطح های یک و 2 حوزه نیز در سطح سه فعالیت دارد.
در مجموع 2 هزار طلبه خواهر در حوزه های علمیه استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند که از این تعداد 300 طلبه در 2 حوزه علمیه الزهرا (س) اراک و ریحانه النبی ساوه به تحصیل سطح سه طلبگی مشغول هستند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.