مجتبی ابراهیمی روزچهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پانزدهمین نمایشگاه گل در یک فضایی با وسعت هفت هزار و 100 متر مربع سالن و 40هزار متر مربع فضای سبز در محل پایانه گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات برگزار می شود.
وی اظهارکرد: وسعت نمایشگاه گل محلات در مجموع نسبت به نمایشگاه سال گذشته، یک هزار متر مربع افزایش فضا دارد.
ابراهیمی بیان کرد: شرکت های تولید کننده گل و گیاهان زینتی از کشورهای روسیه و ارمنستان و تعاونی های گل و گیاه سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده اند.
دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات گفت: در نمایشگاه امسال 100 غرفه دار از شهرهای تهران، قزوین، شیراز، قم، سنندج، شهرهای استان گیلان و مرکزی محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت.
دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات افزود: رویکرد نمایشگاه امسال گل محلات تولید ملی با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است به طوری که 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده، 80 درصد از تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در این شهرستان تولید می شود.
تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.