شکرالله حسن بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 11 نفر از انصراف دهندگان انتخابات شوراهای اسلامی استان تاکنون از گردونه رقابت های مناطق شهری و 15 نفر از رقابت های شوراهای اسلامی مناطق روستایی کناره گرفته اند.
وی توضیح داد: تمامی انصراف دهندگان از انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی مرد بوده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی در مجموع 6 هزار و 610 نفر ثبت نام کردند که با انصراف های انجام شده 6 هزار و 593 نفر در میدان رقابت باقی هستند.
حسن بیگی بیان کرد: نامزدهای ثبت نام شده در شوراهای پنجم استان مرکزی نسبت به شورای چهارم 569 نفر افزایش داشت که 9 و نیم درصد استقبال بیشتر را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت های انتخاباتی شوراهای اسلامی 863 روستا در استان مرکزی واجد شرایط انتخابات هستند که در 40 روستا شورای پنج نفره و 823 روستا شورای سه نفره تشکیل می شود.
حسن بیگی تعداد کرسی های شوراهای اسلامی روستایی استان را در این دوره 2 هزار 669 عدد عنوان کرد.
وی با بیان ایکه 33 شهر استان مرکزی نیز واجد شورای اسلامی هستند گفت: ترکیب شورایی در کلانشهر اراک 11 نفره، ساوه 9 نفره ، خمین هفت نفره و بقیه شهرها پنج نفره است و کاندیداهای حاضر در عرصه انتخاباتی شهرها برای تصاحب 177 کرسی با هم رقابت می کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: در رقابت های انتخاباتی شورای اسلامی کلانشهر اراک در دور پنجم 411 نامزد ثبت نام کردند که این شاخص در انتخابات شورای چهارم 353 نفر بود و با انصراف های صورت گرفته به 301 نفر رسید.
حسن بیگی اظهار کرد: درحال حاضر در انتخابات کلانشهر اراک به ازای هر یک از 11 کرسی شورای اسلامی، 37 و یک نفر در عرصه رقابت حضور دارند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی به صورت همزمان با کشور در 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
6013/3075/خبرنگار:مژگان حیدری ***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.