به گزارش ایرنا، حمیدرضا حاج بابایی، شامگاه جمعه در همایش بصیرت در مسجد باقرالعلوم خمین، افزود: برای عبور از مشکلات کشور باید با حرکت انقلابی و جهادی با عزم و اراده مستحکم بر اجرایی شدن مولفه های اقتصاد مقاومتی تکیه کرد.
وی ادامه داد: ایران اسلامی از ظرفیت ها و ذخایر ارشمندی برخوردار است نیروی انسانی توانمند نیز از غنای لازم برخورذاز است.
حاجی بابایی افزود: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای آموزه های دینی و در زمانی که دنیا به 2 قطب و ابرقدرت شوروی و آمریکا تقسیم شده بود به پیروزی رسید.
وی ادامه داد: امروز نیز تفکر حکومتداری دینی و بیداری اسلامی به جریانی قدرتمند در راهبری امور مسلمانان و مردم آزادی خواه جهان تبدیل شده است.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدافعان حرم سرمایه بزرگ کشور هستند و از تفکر و سرمایه های حاکمیت دینی فراتر از مرزها پاسداری می کنند.
وی اظهار کرد: فریاد امروز ترامپ در دنیا به علت این است که پایه های حکومت آمریکا را در حال تزلزل می بیند.
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: ملت و جامعه ایران برترین و با عظمت ترین ملت است و ما نیز باید قدر خود را دانسته و در جبهه اقتصادی تمام قدر حاضر شویم تا بتوانیم به رونق اقتصادی دست یابیم.
حاجی بابایی گفت: با دستور و عنایت مقام معظم رهبری برنامه ششم در مجلس با 6 ماه کار شبانه روزی تدوین شد و پس از تبدیل شدن به به قانون ابلاغ شد که محوریت برنامه های آن بر ایجاد عدالت، رفع بی عدالتی ها، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی و توجه به اشتغال است.
وی عنوان کرد: 6 میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) هستند که از فروردین ماه امسال هزینه حمایتی پرداختی به این افراد رشد خواهد یافت و این انقلاب براساس آن شکل گرفت که یار و یاور محرومان باشد.
وی ادامه داد: در برنامه پنج ساله ششم توسعه، 22موضوع و مشکل در کشور شناسایی و 22 نسخه برای رفع این مشکلات نوشته شد که با رفع آن ها برای یک میلیون نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه برای پنج هزار روستا طرح اقتصادی تعریف شده و یک میلیون و 160 هزار شغل در این طرح ها پیش بینی شده است.
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور بیان کرد: 6 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که میانگین دریافتی آنان حدود 800 هزار ریال بود که بر اساس پیش بینی های انجام شده در برنامه ششم توسعه میزان دریافتی آنان به سه میلیون ریال افزایش می یابد.
حاجی بابایی افزود: برنامه ششم توسعه اگر به درستی انجام شود و فعالیت ها در مسیر اصولی خود قرار می گیرند و مشکلات کشور برطرف می شوند.
وی، با بیان اینکه مشکل این نهاد آموزشی فقط حقوق معلمان نیست ادامه داد:خانواده ها به علت برخی آسیب های اجتماعی نگران فرزندان خود هستند و برای حل مشکلات اجتماعی ابتدا باید آموزش و پرورش محور قرار بگیرد.
حاج بابایی گفت: برنامه های پیشنهادی مردمی و با همه اقشار جامعه گره خورده است و نیازمند تعامل وهمکاری است تا نظام را در مسیر حرکت به جلو قراردهد.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.