به گزارش ایرنا، این همایش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی و شورای اسلامی و دهیاری روستای ابراهیم آباد اراک برگزار شد.
در این آیین انواع مسابقات فرهنگی، ورزشی، دو ومیدانی، طناب زنی و طناب کشی، هفت سنگ با حضور حسین رفیعی هنرمند کشوری برگزار شد.
شرکت کنندگان در این همایش مسیر مجموعه ورزشی ابراهیم آباد تا تپه تاریخی سیدان را پیاده روی کردند.
برگزاری جشنواره غذا، اجرای حرکات نمایشی از سوی رزمی کاران، انجام موسیقی محلی، مسابقات دارت از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: این همایش هرسال با هدف توسعه ورزش همگانی، افزایش مشارکت مردم در ورزش، ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم و احیای بازی های بومی محلی برگزار شد.
علی عشوری افزود: برگزاری این همایش ها در ایام نوروز نقش به سزایی در معرفی ظرفیت های تاریخی و جاذبه های گردشگری و طبیعی استان مرکزی دارد.
وی ادامه داد: با توجه به شیوه زندگی شهری، صنعتی بودن و آپارتمان نشینی برگزاری همایش پیاده روی برای افزایش تحرک و سلامت جامعه امری ضروری است.
بیش از 20 هزار نفر در استان مرکزی با حمایت هیات ورزش های همگانی فعالیت ورزشی دارند.
ابراهیم‌آباد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی است که قنات آن با داشتن 900 سال قدمت در یونسکو ثبت جهانی شده است.
قنات ابراهیم آباد به طول یازده کیلومتر از کوه های هفتادقله اراک سرچشمه گرفته و تا روستای ابراهیم آباد ادامه می یابد و تفاوت آن از سایر قنات ها پیشینه و قدمت تاریخی بالای آن است.
این قنات در سال ۱۳۹۳ به عنوان اثر تاریخی ملی به ثبت رسیده است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.