سید مهدی مقدسی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه ششم توسعه به دلیل دقت در تهیه، تنظیم و بررسی جوانب مختلف از جمله بهبود معیشت و اشتغالزایی در کشور از ویژگی ها و برتری بیشتری نسبت به برنامه های چهارم و پنجم برخوردار است و اجرای صحیح آن توسط قوه مجریه اثرات و برکات بسیاری را در زندگی مردم به همراه دارد.
وی ادامه داد: در اجرای برنامه های چهارم و پنجم توسعه، انحرافاتی وجود داشت که امید است دولت فعلی و بعدی در اجرای مفاد برنامه ششم دقت کافی را داشته باشند تا ثمرات مفاد برنامه ششم در زندگی مردم و جامعه هویدا شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، اختصاص 30 درصد از اعتبارات عمرانی شامل اعتبارات سرمایه ای و تملک دارایی ها به استان ها را از ویژگی مهم برنامه ششم توسعه دانست و گفت: سهم استان ها در اعتبارات عمرانی در برنامه های چهارم و پنجم 12 تا 13 درصد بود که با افزایش این شاخص در برنامه ششم، قدرت تصمیم گیری و اختیارات مسئولان استانی افزایش یافته است.
مقدسی، بررسی بودجه سال 96 را از دیگر اقدام های مهم مجلس شورای اسلامی در سال گذشته عنوان کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی برای ارتقاء جایگاه و فعالیت های آموزش و پرورش در سطح جامعه حدود 30 هزار میلیارد ریال علاوه بر لایحه دولت به اعتبارات آموزش و پرورش اختصاص داد که امید است در ردیف های دولت زمینه افزایش این اعتبارات فراهم شود.
وی، اختصاص یک هزار و 400 میلیارد ریال مازاد بر پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 96 به ورزش و جوانان را از دیگر فعالیت های مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: تخصیص بخشی از این اعتبارات به استان ها و اتمام طرح های نیمه تمام ورزشی و تقویت موضوع جوانان که در چند سال گذشته مورد غفلت قرار گرفته از جمله مزیت ها این فصل اعتباری است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص 9 هزار و 900 میلیارد ریال به آبرسانی و تامین و رفع مشکل آب شرب روستاها، افزایش معافیت مالیاتی برای شاغلان دستگاه های دولتی از دیگر اقدام های مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 96 است.
وی، یکسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف 20 میلیون ریال را از دیگر اقدام های مجلس شورای اسلامی در بودجه سال جاری عنوان کرد و افزود: این مسئله،حرکت مناسبی از طرف مجلس برای یکسان سازی شرایط بازنشستگانی است که حقوق کمی دریافت می کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال 96 برای توجه به اقشار محروم مستمری مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی نسبت به گذشته حدود سه برابر افزایش یافته است.
مقدسی ادامه داد: شفاف سازی در آمدها و هزینه ها در برنامه ششم، تختصاص سه هزار و 300 میلیارد ریال به صدا و سیما برای ساخت سریال های فاخر و تاریخی و تقویت حرکت های فرهنگی در سطح جامعه و افزایش وام ازدواج به 100 میلیون ریال از دیگر اقدام های مجلس در بودجه سال جاری است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که 2 کرسی آن مربوط به نمایندگان مردم در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.