به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: استقبال نامزدها برای حضور در این دوره از رقابت های انتخاباتی در استان مرکزی چشمگیر بود و در ساعات پایانی ثبت نام به دلیل افزایش مراجعات داوطلبان مهلت نام نویسی تا ساعت 22 شامگاه یکشنبه تمدید شد.
وی ادامه داد: از مجموع نامزدهای ثبت نام کرده برای انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی، یک هزار و 292 نفر برای رقابت های انتخاباتی شوراهای اسلامی شهرها و بقیه برای انتخابات شوراهای روستایی در گردونه رقابت ها حاضر شده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: 6 هزار و 191 نفر از نامزدهای ثبت نام شده شوراهای اسلامی استان مرکزی مرد و بقیه زن هستند.
حسن بیگی توضیح داد: یک هزار و 614 نفر از ثبت نام شدگان سابقه حضور در فعالیت های شوراهای اسلامی شهر و روستا و یا سابقه حضور در انتخابات را داشتند و بقیه داوطلبان برای نخستین بار در عرصه نامزدی انتخابات شوراها گام گذاشته اند.
وی اضافه کرد: در آخرین روز از مهلت قانونی ثبت نام نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی 2 هزار و 383 نفر ثبت نام کردند که یک هزار و 927 نفر آنان برای رقابت های انتهاباتی در نواحی روستایی و بخش ها و 456 نفر نیز برای شوراهای شهری ثبت نام کردند.
حسن بیگی خاطر نشان کرد: با اتمام مهلت قانونی ثبت نام نامزدهای انتخاباتی کار رسیدگی به صلاحیت نامزدها و استعلام از مراجع چهارگانه در هیات های اجرایی کلید می خورد و پس از آن بر اساس زمان تعیین شده در جدول انتخابات هیات های نظارت بر پرونده ها اعمال نظر می کنند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوه ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیز از سوی 32 هیات اجرایی تشکیل شده انجام می شود.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.